Aeon's End (Kevin Riley)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Chudej
Posty: 399
Rejestracja: 18 sty 2020, 13:52
Lokalizacja: Białystok
Has thanked: 341 times
Been thanked: 309 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: Chudej »

Kupię chyba dla samych kart Nemesis, z czego według opisu to sami poplecznicy. Całego rynku to już mam szczerze mówiąc przesyt. No i może jeszcze ten tryb Blitz może być ciekawy. Miło też, że Portal dodaje jakąś promocyjną kartę, ale patrząc po opisie to raczej bym jej nie używał, nigdy nie zdarzyło mi się zniszczyć karty, która miałaby koszt większy od 0, o ile nie był to efekt karty Nemesis. Bardzo sytuacyjna karta, może dobra na wyższy poziom trudności, gdzie coś trzeba naprawdę szybko zabić.

W sumie nasuwa mi się pytanie - jak według was ma działać te zaklęcie "Palący Nurt"?

Obrazek

Przygotowanie jest po fazie aktywacji, czy to znaczy, że ta karta zwiększa obrażenia tylko w połączeniu z efektem natychmiastowego aktywowania zaklęcia? Jeśli tak, to znowu bardzo sytuacyjne.
aeiou871
Posty: 982
Rejestracja: 18 kwie 2017, 11:12
Has thanked: 314 times
Been thanked: 435 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: aeiou871 »

Chudej pisze: 06 maja 2022, 16:23 Kupię chyba dla samych kart Nemesis, z czego według opisu to sami poplecznicy. Całego rynku to już mam szczerze mówiąc przesyt. No i może jeszcze ten tryb Blitz może być ciekawy. Miło też, że Portal dodaje jakąś promocyjną kartę, ale patrząc po opisie to raczej bym jej nie używał, nigdy nie zdarzyło mi się zniszczyć karty, która miałaby koszt większy od 0, o ile nie był to efekt karty Nemesis. Bardzo sytuacyjna karta, może dobra na wyższy poziom trudności, gdzie coś trzeba naprawdę szybko zabić.

W sumie nasuwa mi się pytanie - jak według was ma działać te zaklęcie "Palący Nurt"?


Przygotowanie jest po fazie aktywacji, czy to znaczy, że ta karta zwiększa obrażenia tylko w połączeniu z efektem natychmiastowego aktywowania zaklęcia? Jeśli tak, to znowu bardzo sytuacyjne.
Chodzi o to, że jeśli w kolejnej fazie aktywacji wydasz 2 impulsy i nie aktywujesz Palącego Nurtu, to inne aktywowane w tej fazie zaklęcia będą zadawały dodatkowe obrażenia
Wiedmolol
Posty: 44
Rejestracja: 18 lis 2021, 01:08
Has thanked: 29 times
Been thanked: 39 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: Wiedmolol »

aeiou871 pisze: 06 maja 2022, 16:28
Chudej pisze: 06 maja 2022, 16:23 Kupię chyba dla samych kart Nemesis, z czego według opisu to sami poplecznicy. Całego rynku to już mam szczerze mówiąc przesyt. No i może jeszcze ten tryb Blitz może być ciekawy. Miło też, że Portal dodaje jakąś promocyjną kartę, ale patrząc po opisie to raczej bym jej nie używał, nigdy nie zdarzyło mi się zniszczyć karty, która miałaby koszt większy od 0, o ile nie był to efekt karty Nemesis. Bardzo sytuacyjna karta, może dobra na wyższy poziom trudności, gdzie coś trzeba naprawdę szybko zabić.

W sumie nasuwa mi się pytanie - jak według was ma działać te zaklęcie "Palący Nurt"?


Przygotowanie jest po fazie aktywacji, czy to znaczy, że ta karta zwiększa obrażenia tylko w połączeniu z efektem natychmiastowego aktywowania zaklęcia? Jeśli tak, to znowu bardzo sytuacyjne.
Chodzi o to, że jeśli w kolejnej fazie aktywacji wydasz 2 impulsy i nie aktywujesz Palącego Nurtu, to inne aktywowane w tej fazie zaklęcia będą zadawały dodatkowe obrażenia
W sumie to nie tak - jeśli nie rzuciłeś jeszcze Palącego Nurtu w swojej fazie aktywacji to możesz wydać dwa impulsy i dodać sobie +1 do obrażeń każdego spella, które rzucisz w tej turze. Po tym jak wydasz impulsy możesz od razu rzucić Palący Nurt i zadać 2 obrażenia(1+1) i dostać jeden impuls. Nigdzie w opisie nie ma napisanego, że tego zaklęcia nie można rzucić po wykorzystaniu jego specjalnego efektu. Będę tutaj operował trochę angielskimi odnośnikami bo w takiej wersji językowej gram, ale różnicę można zauważyć np. w karcie Lava Tendril bo tutaj jest jasno napisane, że 1 punkt obrażeń zadajemy na końcu fazy aktywacji(więc albo 1 obrażeń i nie discardujemy karty, albo 3 obrażenia, ale karta idzie na discard).

Jeszcze pragnę zauważyć, że ten Palący Nurt nie ma ograniczenia, że bonus +1 do obrażeń tyczy się tylko zaklęć rzuconych w obecnej fazie aktywacji, więc teoretycznie, jeśli mamy karty/umiejętności jak np. Vortex Gauntlet, które na to pozwalają to w swojej fazie głównej możemy rzucić czar(swój bądź sojusznika) i bonus też się tu naliczy.
Death4ever
Posty: 142
Rejestracja: 20 paź 2019, 13:45
Has thanked: 50 times
Been thanked: 56 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: Death4ever »

Może ktoś wie dlaczego na tej stronie nie ma opisu żadnego nemesis, który pojawiły się po drugiej fali, czyli zaczynając od Legacy. https://aeonsend.fandom.com/wiki/Aeon%27s_End_Wiki
Magowie, karty rynków, podstawowe karty nemesis oraz inne wafelki da się znaleźć, a nemesisów nie ma...
Chodzi mi o coś takiego -> https://aeonsend.fandom.com/wiki/Rageborne
Wiedmolol
Posty: 44
Rejestracja: 18 lis 2021, 01:08
Has thanked: 29 times
Been thanked: 39 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: Wiedmolol »

Death4ever pisze: 16 maja 2022, 15:17 Może ktoś wie dlaczego na tej stronie nie ma opisu żadnego nemesis, który pojawiły się po drugiej fali, czyli zaczynając od Legacy. https://aeonsend.fandom.com/wiki/Aeon%27s_End_Wiki
Magowie, karty rynków, podstawowe karty nemesis oraz inne wafelki da się znaleźć, a nemesisów nie ma...
Chodzi mi o coś takiego -> https://aeonsend.fandom.com/wiki/Rageborne
Zgaduję że po prostu nikomu nie chciało się tego zaktualizować :wink: Jako alternatywę polecam wbić na oficjalny discord Aeon's End bo jest tam bot do którego możesz pisac(również na priv) i bot odpowiada opisami wszystkiego co można znaleźć w grze.
Death4ever
Posty: 142
Rejestracja: 20 paź 2019, 13:45
Has thanked: 50 times
Been thanked: 56 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: Death4ever »

Wiedmolol pisze: 16 maja 2022, 20:34 Zgaduję że po prostu nikomu nie chciało się tego zaktualizować :wink: Jako alternatywę polecam wbić na oficjalny discord Aeon's End bo jest tam bot do którego możesz pisac(również na priv) i bot odpowiada opisami wszystkiego co można znaleźć w grze.
Niestety takie rozwiązanie raczej mi nie pasuje.
Prowadząc statystyki na BGG dodaje w komentarzach przeciwko komu grałem i wolałbym, żeby link prowadził na jakąś stronę wiki, albo chociaż normalny obrazek (skan).
Opcja, gdzie trzeba zalogować się i napisać do bota nie odpowiada zamysłu :(
https://boardgamegeek.com/plays/thing/1 ... id=2266078
Majzownik
Posty: 162
Rejestracja: 06 sty 2020, 15:06
Has thanked: 29 times
Been thanked: 64 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: Majzownik »

Death4ever pisze: 16 maja 2022, 15:17 Może ktoś wie dlaczego na tej stronie nie ma opisu żadnego nemesis, który pojawiły się po drugiej fali, czyli zaczynając od Legacy. https://aeonsend.fandom.com/wiki/Aeon%27s_End_Wiki
Magowie, karty rynków, podstawowe karty nemesis oraz inne wafelki da się znaleźć, a nemesisów nie ma...
Chodzi mi o coś takiego -> https://aeonsend.fandom.com/wiki/Rageborne
Przecież to jest Wikia, którą edytować mogą użytkownicy. Możesz zarejestrować tam konto i uzupełnić brakujące informacje.
Death4ever
Posty: 142
Rejestracja: 20 paź 2019, 13:45
Has thanked: 50 times
Been thanked: 56 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: Death4ever »

Majzownik pisze: 17 maja 2022, 09:37 Przecież to jest Wikia, którą edytować mogą użytkownicy. Możesz zarejestrować tam konto i uzupełnić brakujące informacje.
Tylko że nie mam tych danych, bo mam polskie edycji wszystkiego. A nawet jakbym miał, to raczej nie umiałbym zrobić tych ładnych obrazków dla kart i nemesisów.
Majzownik
Posty: 162
Rejestracja: 06 sty 2020, 15:06
Has thanked: 29 times
Been thanked: 64 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: Majzownik »

Death4ever pisze: 17 maja 2022, 14:15
Majzownik pisze: 17 maja 2022, 09:37 Przecież to jest Wikia, którą edytować mogą użytkownicy. Możesz zarejestrować tam konto i uzupełnić brakujące informacje.
Tylko że nie mam tych danych, bo mam polskie edycji wszystkiego. A nawet jakbym miał, to raczej nie umiałbym zrobić tych ładnych obrazków dla kart i nemesisów.
Można z dużą dozą prawdopodobieństwa założyć, że podobne trudności napotkali dotychczasowi współtwórcy tamtej strony (albo po prostu im się znudziło) i dlatego zarzucili temat.
Awatar użytkownika
XLR8
Posty: 1686
Rejestracja: 16 lis 2020, 18:11
Has thanked: 281 times
Been thanked: 884 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: XLR8 »

Zagrałem po długiej przerwie w podstawkę i niestety mimo, że uważam aeons end za naprawdę dobrą grę to po tej jednej partii plasuje się daleko za spirit island, które dla mnie jest ideałem.
Oto moja krytyka i chciałbym wiedzieć czy po prostu zagrałem za mało czy jednak to gra nie dla mnie:
- Postacie wydają się być mało asymetryczne i zróżnicowane od siebie, tak naprawdę to rynek kart i nemesis narzucają styl grania
- ładownie postaci jest dość toporne i raczej wydaje się być trzecim wyborem za bramami i zakupami
- same efekty kart też są dość generyczne i nie widziałem zbyt dużo jakiś ciekawych efektów, które by mnie zachęciły do innego podejścia do partii
Eldaril
Posty: 58
Rejestracja: 13 sty 2020, 08:22
Has thanked: 18 times
Been thanked: 50 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: Eldaril »

To ja odpowiem jak to jest na moje, po kilkudziesięciu partiach.
Postacie wydają się być mało asymetryczne i zróżnicowane od siebie, tak naprawdę to rynek kart i nemesis narzucają styl grania
To zależy. Z jednej strony tak, ale na zasadzie, że najlepiej dobrać postaci i rynek pod Nemesis - to ułatwia sprawę. Moim zdaniem zróżnicowanie jest na tyle spore, że można postaci podzielić na typy (np. dps, support). Na tyle też, że mam Magów, których lubię lub pasują mi do stylu grania. Często też bywa tak, że postać determinuje, w które karty będę szedł.
Legacy dość dobrze pokazuje, że niekoniecznie Nemesis określa styl. W naszej rozgrywce grałem postacią budowaną pod support i to dobrze się sprawdzało na każdego. Ale ważne jest też kim grają inni.
Ogólnie najczęściej jak gramy, to losujemy Nemesis, losujemy rynek (zazwyczaj półlosowo - w sensie np. losuję 5 kryształów z czego wybieram 3), a pod to wybieramy Magów.
ładownie postaci jest dość toporne i raczej wydaje się być trzecim wyborem za bramami i zakupami
To zależy. Zazwyczaj na początku rozgrywki jest dokładnie tak jak piszesz. Ale pod koniec, najczęściej, w zasadzie tylko ładujesz ulta. To też zależy od speciala Maga, od sytuacji, rynku... No ogólnie zmiennych jest sporo :)
Uśredniając 3/4 naszych partii wygląda właśnie tak, że w pierwszej połowie gry mało w umiejkę. Druga połowa to prawie wcale kart i bram (bo pootwierane albo niepotrzebne) i cały eter w odpalenie skilla.
same efekty kart też są dość generyczne i nie widziałem zbyt dużo jakiś ciekawych efektów, które by mnie zachęciły do innego podejścia do partii
A to - a jakże - zależy :)
Nie ma tam jakichś kosmosów na kartach. Ale te droższe często naprawdę potrafią uratować rozgrywkę. Są generyczne, ale też dodatki wprowadzają coraz to nowe efekty. Ja mam wszystko co wyszło PL. W podstawce (tej pierwszej, nie Wieczna Wojna) - z tego co pamiętam - rzeczywiście karty są dość proste. Ale i tak udało mi się wyłapać ciekawe synergie.

Lubię AE właśnie za różnorodność i to, że każda rozgrywka jest inna. Przynajmniej ja mam takie odczucia.
Uwielbiam też Spirit Island, ale dla mnie są to zupełnie różne gry, w sensie emocji jakie daje rozgrywka.
SI jestem w stanie wyliczyć (prawie zawsze), dla mnie to taka łamigłówka, wyzwanie umysłowe, które przy tym dla mnie jest genialne jeśli chodzi o oddanie poczucia stylu gry do Ducha, którym gram.
AE przez swoją większą losowość daje więcej emocji.
Inna rzecz, że w AE samo przygotowanie rozgrywki daje mi frajdę. Analiza rynku, wybór pod to wszystko Magów... No, a potem w najgorszym momencie gry 4 tury Nemesis z rzędu :D
aeiou871
Posty: 982
Rejestracja: 18 kwie 2017, 11:12
Has thanked: 314 times
Been thanked: 435 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: aeiou871 »

XLR8 pisze: 17 maja 2022, 21:11 Zagrałem po długiej przerwie w podstawkę i niestety mimo, że uważam aeons end za naprawdę dobrą grę to po tej jednej partii plasuje się daleko za spirit island, które dla mnie jest ideałem.
Oto moja krytyka i chciałbym wiedzieć czy po prostu zagrałem za mało czy jednak to gra nie dla mnie:
- Postacie wydają się być mało asymetryczne i zróżnicowane od siebie, tak naprawdę to rynek kart i nemesis narzucają styl grania
- ładownie postaci jest dość toporne i raczej wydaje się być trzecim wyborem za bramami i zakupami
- same efekty kart też są dość generyczne i nie widziałem zbyt dużo jakiś ciekawych efektów, które by mnie zachęciły do innego podejścia do partii
- co do postaci: magowie w pierwszej podstawce zaliczani są do tych mniej "wyspecjalizowanych", gra większością z nich nie różni się zasadniczo od siebie i rzeczywiście zgodziłbym się, że zestawienie nemezis i zestawu kart rynku w głównej mierze decyduje o przebiegu rozgrywki, magowie w mniejszym stopniu dyktują, jak przebiegnie gra. Jednocześnie w kolejnych częściach wprowadzono wiele postaci, które prowadzi się inaczej, ale zrąb rozgrywki nadal pozostaje ten sam.
- zdecydowanie najlepszą strategią na większość bossów jest szybkie kupowanie kart zadających obrażenia (zaklęć) i proporcjonalnie wydajne otwieranie bram, ale to też zależne jest od konkretnej nemezis czy postaci - w kolejnych podstawkach znajdziesz np. postacie, które regularnie odpalają swoją umiejętność średnio co 2 tury, bo w ten sposób zostały zaprojektowane
- zgoda, czasem trafią się bardziej oryginalne karty, ale z każdą falą coraz trudniej im wymyślać nowe/inne efekty np. dla klejnotów, które kosztują 3 eteru.
sasquach
Posty: 1842
Rejestracja: 29 cze 2016, 00:59
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 939 times
Been thanked: 588 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: sasquach »

Co do zarzutu generyczności i małego zróżnicowania, to podstawową kwestią jest to, że grałeś w podstawkę. Dodatki, małe i duże wprowadzają nowe mechanik, oraz bardziej zróżnicowanych magów i zaklęcia. A co do ładowania ability to masz są karty które to robią zamiast po prostu ciułać po dwa aetheru (choć nie pamiętam, czy w podstawce takie są).

Co do spirit island to dla mnie trochę inne gry. SI to mózgożer, którego lubię rozłożyć, żeby sobie pokminnić (szczególnie jak jedziesz solo na 2-3 duchy). AE to lżejsza kategoria, bardziej rozrywkowa, ale dalej dające sporo przyjemności z kombinowania z budową talii i układem kart w niej. No i w New Age dochodzi bardzo fajny moduł mini kampanii - ekspedycji, gdzie rozgrywasz cztery walki pod rząd z coraz trudniejszymi przeciwnikami, ale sam też dostajesz bonus po każdej.
marper81
Posty: 55
Rejestracja: 08 lut 2021, 13:01
Has thanked: 49 times
Been thanked: 13 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: marper81 »

Chudej pisze: 06 maja 2022, 16:23 Miło też, że Portal dodaje jakąś promocyjną kartę, ale patrząc po opisie to raczej bym jej nie używał, nigdy nie zdarzyło mi się zniszczyć karty, która miałaby koszt większy od 0, o ile nie był to efekt karty Nemesis. Bardzo sytuacyjna karta, może dobra na wyższy poziom trudności, gdzie coś trzeba naprawdę szybko zabić.
Ale tam jest "odrzuć lub zniszcz", co powoduje, że ta karta może być bardzo atrakcyjna. I nie ma wymogu, że muszą to być karty droższe niż 0. Przewiduję na szybko kilka możliwości użycia:
- na rynku jest zaklęcie/zaklęcia, które niewiele wnoszą do walki z konkretnym Nemezis, a są drogie (6/7/8 etheru). Kupujesz, potem dokupujesz Wyrzutnię Kryształów, tak żeby zawsze wchodziła na ręką z ww zaklęciem i voila: masz stale 6/7/8 damagu bez ustawiania zaklęcia na bramie
- zaklęcie, które było użyteczne w pierwszej fazie rozgrywki teraz jest mało praktyczne (np. zadaj 2 uszkodzenia i wzmocnij bramę) robi się znowu atrakcyjne z Wyrzutnią Kryształów. To samo z klejnotem czy innym artefaktem
- jeśli kupisz WK jako jedną z pierwszych kart, to możesz się szybko pozbyć zapychaczy decku (kryształ/iskra), szczególnie jeśli to będzie jedyna karta na rynku uszczuplająca talię

W ogóle myślę sobie, że pod ta kartę można budować strategię rozgrywki. Plusy są co najmniej trzy:
- robisz uszkodzenia od razu nie czekając na drugą turę żeby odpalić zaklęcie,
- możesz otworzyć dzięki temu mniej bram, a za oszczędzony ether kupić ładunek
- zmniejszasz ryzyko podatności na karty Nemezis w stylu "odrzuć przygotowane zaklęcie"
Czy jest warta dopłacania 10zł, to już samemu trzeba ocenić :)
Grzech
Posty: 594
Rejestracja: 20 maja 2005, 13:55
Lokalizacja: Wrocław/Warszawa
Has thanked: 7 times
Been thanked: 10 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: Grzech »

A tu coś takiego się szykuje:

https://www.kickstarter.com/projects/ib ... vN8BBXzAG4

Komuś udało się już zakończyć ostatnie Legacy? ja jestem jakieś 2 KS do tyłu...
Awatar użytkownika
Gambit
Posty: 5240
Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 527 times
Been thanked: 1848 times
Kontakt:

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: Gambit »

Grzech pisze: 30 maja 2022, 18:25 A tu coś takiego się szykuje:

https://www.kickstarter.com/projects/ib ... vN8BBXzAG4

Komuś udało się już zakończyć ostatnie Legacy? ja jestem jakieś 2 KS do tyłu...
Ja już ograłem Legacy of Gravehold. Recenzja na kanale :)
Grzech
Posty: 594
Rejestracja: 20 maja 2005, 13:55
Lokalizacja: Wrocław/Warszawa
Has thanked: 7 times
Been thanked: 10 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: Grzech »

Gambit pisze: 30 maja 2022, 18:30
Grzech pisze: 30 maja 2022, 18:25 A tu coś takiego się szykuje:

https://www.kickstarter.com/projects/ib ... vN8BBXzAG4

Komuś udało się już zakończyć ostatnie Legacy? ja jestem jakieś 2 KS do tyłu...
Ja już ograłem Legacy of Gravehold. Recenzja na kanale :)
Zacna recenzja ;) Nie grałem w Legacy wiec dla nas moze byc nieco więcej efektu WOW
Wosho
Posty: 1442
Rejestracja: 01 gru 2011, 13:15
Has thanked: 177 times
Been thanked: 141 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: Wosho »

Ja tez jestem w plecy mimo ze uwielbiamy z zona AE to chyba przydaloby sie zakonczenie sagi...
aeiou871
Posty: 982
Rejestracja: 18 kwie 2017, 11:12
Has thanked: 314 times
Been thanked: 435 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: aeiou871 »

na discordzie AE pojawiły się pogłoski o dłuższej przerwie w serii po wydaniu Past and Future (ale zostały już ocenzurowane, gdyż prawdopodobnie nie jest to jeszcze oficjalna informacja)
adicz520
Posty: 33
Rejestracja: 31 maja 2021, 12:42
Has thanked: 1 time
Been thanked: 7 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: adicz520 »

Siema, na KS którejś części AE był dostępny Accessory Pack w którym były kostki do oznaczania życia. Macie może jakąś fajną alternatywę dla tych kostek? Dużo by uporządkowały mi stół podczas gry. I w sumie zastanawiam się też, czemu oni wrzucili tam kości K10 z zakresem 0-9 a nie 1-10? Stoi za tym jakiś logiczny argument?
Awatar użytkownika
Mrukar
Posty: 171
Rejestracja: 06 cze 2021, 13:48
Has thanked: 148 times
Been thanked: 89 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: Mrukar »

Dokupiłem zwykłe czerwone k10 i sprawdzają się bardzo dobrze. Jeśli jesteś estetą to możesz poszukać jakiś ciekawych wzorów lub kolorów.
adicz520
Posty: 33
Rejestracja: 31 maja 2021, 12:42
Has thanked: 1 time
Been thanked: 7 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: adicz520 »

Mrukar pisze: 10 cze 2022, 10:17 Dokupiłem zwykłe czerwone k10 i sprawdzają się bardzo dobrze. Jeśli jesteś estetą to możesz poszukać jakiś ciekawych wzorów lub kolorów.
Ale 1-10 czy 0-9? Bo skoro postacie mają 10HP to lepiej sobie ustawić kostkę na 10, i ewentualnie zdjąć jak będzie poniżej 1, nie mogę zrozumieć zamysłu autora AE z kosteki 0-9. I jeszcze dopytam 10 kostek Ci wystarcza czy lepiej kupić więcej/mniej? W sumie jeszcze nie grałem w AE więc nie mam rozeznania.
aeiou871
Posty: 982
Rejestracja: 18 kwie 2017, 11:12
Has thanked: 314 times
Been thanked: 435 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: aeiou871 »

adicz520 pisze: 10 cze 2022, 09:23 Siema, na KS którejś części AE był dostępny Accessory Pack w którym były kostki do oznaczania życia. Macie może jakąś fajną alternatywę dla tych kostek? Dużo by uporządkowały mi stół podczas gry. I w sumie zastanawiam się też, czemu oni wrzucili tam kości K10 z zakresem 0-9 a nie 1-10? Stoi za tym jakiś logiczny argument?
a skąd masz informację, że zakres jest 0-9? Używałem tych kości i jest na nich 10, co widać też np. tutaj
Awatar użytkownika
Mrukar
Posty: 171
Rejestracja: 06 cze 2021, 13:48
Has thanked: 148 times
Been thanked: 89 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: Mrukar »

Moje kostki mają numerację od 0-9. "0"na kostce traktuję jako "10". Dziewięć sztuk powinno w zupełności wystarczyć w solo i grze dwubosobowej. Jeszcze nie zdążyło się, żebym potrzebował ich wiecej, ale też nie grałem w więc niż na dwie osoby.
Majzownik
Posty: 162
Rejestracja: 06 sty 2020, 15:06
Has thanked: 29 times
Been thanked: 64 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: Majzownik »

Mrukar pisze: 10 cze 2022, 10:17 Dokupiłem zwykłe czerwone k10 i sprawdzają się bardzo dobrze. Jeśli jesteś estetą to możesz poszukać jakiś ciekawych wzorów lub kolorów.
Kostki z accessory pack od k10 różnią się rozkładem cyfr na poszczególnych ściankach - to są kości spindown służące do oznaczania wartości liczbowych (a nie do generowania liczb losowych) - mają cyfry pogrupowane rosnąco/malejąco co ułatwia odliczanie, bo nie trzeba szukać ścianki z odpowiednią wartością.
adicz520 pisze: 10 cze 2022, 10:27
Mrukar pisze: 10 cze 2022, 10:17 Dokupiłem zwykłe czerwone k10 i sprawdzają się bardzo dobrze. Jeśli jesteś estetą to możesz poszukać jakiś ciekawych wzorów lub kolorów.
Ale 1-10 czy 0-9? Bo skoro postacie mają 10HP to lepiej sobie ustawić kostkę na 10, i ewentualnie zdjąć jak będzie poniżej 1, nie mogę zrozumieć zamysłu autora AE z kosteki 0-9. I jeszcze dopytam 10 kostek Ci wystarcza czy lepiej kupić więcej/mniej? W sumie jeszcze nie grałem w AE więc nie mam rozeznania.
Postać, której życie spadnie do 0, nadal bierze udział w grze - dobrze mieć sposób by ten stan oznaczyć. Z kolei wartość 10 (i dowolną inną) można uzyskać układając obok siebie 2 kości wskazujące osobno rząd dziesiątek i jedności - co jest przydatne dla sługusów mających naście (czy nawet -dziesiąt) pkt życia.

10 kostek to wystarczająca ilość. W rzadkich przypadkach, gdy potrzebne by było więcej, można wspomóc się żetonami - nie zdarza się to na tyle często by uzasadnione było dokupowanie większej ilości kości.
ODPOWIEDZ