Nemesis - pytania o zasady.

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Awatar użytkownika
Hardkor
Posty: 4530
Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1366 times
Been thanked: 875 times
Kontakt:

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: Hardkor »

Fenrisek83 pisze: 15 paź 2021, 08:54 Chodzi mi o kartę "sprzęt laboratoryjny":
Aaa spoko. U nas naukowiec w grupie jest bardzo rzadko wybierany xD
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
PerezSaj
Posty: 127
Rejestracja: 28 lis 2020, 21:56
Has thanked: 16 times
Been thanked: 9 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: PerezSaj »

A co z kartą sprzęt laboratoryjny po jej użyciu? Można kolejny raz odrzucić odpowiednią kartę żeby znowu stworzyć sprzęt i z niego skorzystać, czy odkładamy na stałe do pudełka?
TristisAnima
Posty: 28
Rejestracja: 04 lip 2021, 22:58
Has thanked: 4 times
Been thanked: 20 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: TristisAnima »

No co ty, takie ułatwienie :D, ląduje w pudle.
PerezSaj
Posty: 127
Rejestracja: 28 lis 2020, 21:56
Has thanked: 16 times
Been thanked: 9 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: PerezSaj »

TristisAnima pisze: 25 paź 2021, 17:52 No co ty, takie ułatwienie :D, ląduje w pudle.
Szkoda, w sumie to nie jest to jakieś ułatwienie, bo znowu trzeba znaleźć konkretny przedmiot i wykonać sprzęt laboratoryjny. Ale z drugiej strony, kilka kolejek i wszystkie słabości intruzów odkryte.
PerezSaj
Posty: 127
Rejestracja: 28 lis 2020, 21:56
Has thanked: 16 times
Been thanked: 9 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: PerezSaj »

Ostatnio oglądałem film z rozgrywki samego autora gry. W pewnym momencie pojawia Im się żeton uszkodzenia w maszynowni i autor mówi że nie można od teraz naprawiać silników. W instrukcji natomiast jest napisane że silniki można naprawiać nawet jak jest żeton awarii. Czy ktoś wie jak to z tym w końcu jest?
TristisAnima
Posty: 28
Rejestracja: 04 lip 2021, 22:58
Has thanked: 4 times
Been thanked: 20 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: TristisAnima »

Oczywiście instrukcja ma tu zastosowanie. Autor zwyczajnie się pomylił lub nie pamiętał zasad. W którymś wywiadzie Adam wprost twierdził, że na etapie projektowania gier, zasady zmieniają się tak często, że zdarza mu się nie pamięć, jaka ostateczna wersja trafia do druku.
PerezSaj
Posty: 127
Rejestracja: 28 lis 2020, 21:56
Has thanked: 16 times
Been thanked: 9 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: PerezSaj »

Nie rozumiem wydarzenia "Umieść żeton awarii w odkrytym pomieszczeniu o najniższym numerze". Przecież kokpit zawsze będzie tym pomieszczeniem, ma nr 001. Chyba że chodzi o pomieszczenia z kafelków?
Seba1988Seba
Posty: 4
Rejestracja: 08 maja 2021, 22:16
Been thanked: 1 time

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: Seba1988Seba »

Ale to się tyczy chyba tylko pomieszczeń które mogą zostać odkryte
PerezSaj
Posty: 127
Rejestracja: 28 lis 2020, 21:56
Has thanked: 16 times
Been thanked: 9 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: PerezSaj »

Seba1988Seba pisze: 26 paź 2021, 14:44 Ale to się tyczy chyba tylko pomieszczeń które mogą zostać odkryte
Mam taką nadzieję, bo to byłoby nielogiczne. W takim razie tak będę grał.
Awatar użytkownika
Qrzy
Posty: 863
Rejestracja: 05 lut 2017, 19:15
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 65 times
Been thanked: 113 times
Kontakt:

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: Qrzy »

PerezSaj pisze: 26 paź 2021, 14:32 Nie rozumiem wydarzenia "Umieść żeton awarii w odkrytym pomieszczeniu o najniższym numerze". Przecież kokpit zawsze będzie tym pomieszczeniem, ma nr 001. Chyba że chodzi o pomieszczenia z kafelków?
Według tej odpowiedzi (a zdaje się być potwierdzona przez AR) jak najbardziej chodzi o kokpit: https://boardgamegeek.com/thread/247075 ... 5#35408055

W pozostałych postach widać też, że na różnych stronach planszy będzie to różna kolejność a karta wchodząc ponownie bierze się za kolejne pomieszczenie.
PerezSaj
Posty: 127
Rejestracja: 28 lis 2020, 21:56
Has thanked: 16 times
Been thanked: 9 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: PerezSaj »

Grając zwiadowcą używam karty "Adrenalina" (Ucieknij i dobierz kartę akcji). Czy w tym przypadku intruz wykonuje atak w momencie gdy opuszczam pomieszczenie?
Fenrisek83
Posty: 817
Rejestracja: 30 maja 2018, 10:35
Has thanked: 121 times
Been thanked: 93 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: Fenrisek83 »

PerezSaj pisze: 26 paź 2021, 22:07 Grając zwiadowcą używam karty "Adrenalina" (Ucieknij i dobierz kartę akcji). Czy w tym przypadku intruz wykonuje atak w momencie gdy opuszczam pomieszczenie?
Tak intruz atakuje. Na karcie musi być napisane, że intruz nie atakuje.
Są karty na których jest napisane, że intruz nie atakuje. Bodajże ogień zaporowy, ogień osłonowy u żołnierza i kapitana oraz na przedmiocie granat dymny.
PerezSaj
Posty: 127
Rejestracja: 28 lis 2020, 21:56
Has thanked: 16 times
Been thanked: 9 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: PerezSaj »

Czy akcja podstawowa handel może być wykonana gdy w pomieszczenie jest intruz? Wydaje mi się że nie, ale wolę zapytać.
Awatar użytkownika
Hardkor
Posty: 4530
Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1366 times
Been thanked: 875 times
Kontakt:

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: Hardkor »

PerezSaj pisze: 27 paź 2021, 13:53 Czy akcja podstawowa handel może być wykonana gdy w pomieszczenie jest intruz? Wydaje mi się że nie, ale wolę zapytać.
Jak intruz jest w poszczeniu jedyne akcje podstawowe jakie mozemy zrobic to ruch,strzał, walka wrecz.
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
mambo1991
Posty: 1
Rejestracja: 07 lis 2021, 03:22

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: mambo1991 »

DarkSide pisze: 24 cze 2020, 14:43 Po kolejnej rozgrywce 3 wątpliwości:

1. Inni gracze spasowali, a został 1 gracz który w tym momencie robi tyle akcji ile będzie chciał - to jest oczywiste. Jeśli ten gracz we wszystkich akcjach kończy w pomieszczeniu z pożarem to:
- jeśli wykonał 1 lub 2 akcje i spasował, to dostaje 1 ranę powierzchowną
- ale jeśli chciałby wykonać 3 lub 4 akcje to dostałby już 2 rany powierzchowne (jedną po pierwszych dwóch akcjach i kolejną po kolejnych)
- no a jak chce 5 lub 6 akcji, to analogicznie pierwsza rana po 2 akcjach, druga rana po czwartej, a trzecia na końcu.
czy tak?

2. Jeśli w wyniku dociągu z woreczka wychodzi figurka larwy na plansze, a potem ta larwa ginie, to czy żeton wraca do woreczka? W ogóle czy po ubiciu Intruza, zdjęciu jego figurki i wstawienia zwłok Intruza wyciągnięty żeton, który wywołał go na planszę wraca do woreczka?

3. Postać "Zwiadowca" posiada kartę akcji "Rozpoznanie" o koszcie 1.
"Przejdź do dowolnego sąsiedniego pomieszczenia bez wykonywania rzutu na szmery"
Czyli ta akcja kosztuje mnie 2 karty tyle co ostrożny ruch. Co prawda napisali na karcie tylko o braku rzutu na szmery ale jak rozumiem po zagraniu tej karty również nie dokładamy znacznika szmerów gdzie chcemy, tak jak to ma miejsce przy akcji "ostrożny ruch". Odczytuje to tak, że ta karta daje ruch bezszmerowy inaczej nie ma sensu.
Co do 3 wydaje mi się że to powinno być o koszcie 0 bo inaczej to jest bez żadnego sensu i to i to kosztuje 2 karty więc tym samym nie ma nic wyjątkowego w tej karcie która jest przecież jedną z kart cechującą tą klasę postaci, czyli to nie jest byle co...
tomwro
Posty: 338
Rejestracja: 12 kwie 2021, 07:47
Has thanked: 21 times
Been thanked: 56 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: tomwro »

1. Dostaje obrażenia tylko jak zakończyć wszystkie swoje ruchy w pożarze.

2. Żetony wracają do kolonii(woreczka) tylko w fazie wydarzeń. Jak ubijesz larwe/pełzacza to nie dokladasz na plansze zwłok intruza.

3. Koszt to ta karta plus jej koszt, czyli defacto łącznie dwie karty. Przenosisz figurke do pomieszczenia obok i tyle.

A tak reasumujc, to nie szukajcie dodatkowych zasad, skoro nic o nich nie ma w instrukcji :)
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 8775
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2685 times
Been thanked: 2362 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: Curiosity »

mambo1991 pisze: 07 lis 2021, 03:30
DarkSide pisze: 24 cze 2020, 14:43 3. Postać "Zwiadowca" posiada kartę akcji "Rozpoznanie" o koszcie 1.
"Przejdź do dowolnego sąsiedniego pomieszczenia bez wykonywania rzutu na szmery"
Czyli ta akcja kosztuje mnie 2 karty tyle co ostrożny ruch.
Co do 3 wydaje mi się że to powinno być o koszcie 0 bo inaczej to jest bez żadnego sensu i to i to kosztuje 2 karty więc tym samym nie ma nic wyjątkowego w tej karcie
Nie zapominaj, że ostrożny ruch można zrobić tylko do pomieszczenia, do którego prowadzi korytarz nie posiadający znacznika szmerów (trzeba jeden położyć po ruchu). Zwiadowca może ze swojej karty przejść do pomieszczenia, które ma szmery w każdym korytarzu.
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Awatar użytkownika
Sarna
Posty: 313
Rejestracja: 21 lut 2013, 19:29
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 101 times
Been thanked: 43 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: Sarna »

tomwro pisze: 07 lis 2021, 08:23 1. Dostaje obrażenia tylko jak zakończyć wszystkie swoje ruchy w pożarze.

2. Żetony wracają do kolonii(woreczka) tylko w fazie wydarzeń. Jak ubijesz larwe/pełzacza to nie dokladasz na plansze zwłok intruza.

3. Koszt to ta karta plus jej koszt, czyli defacto łącznie dwie karty. Przenosisz figurke do pomieszczenia obok i tyle.

A tak reasumujc, to nie szukajcie dodatkowych zasad, skoro nic o nich nie ma w instrukcji :)
Ogólnie pytanie jest z czerwca 2020 i tam padły już odpowiedzi z tego co widziałem. Ale...
1. Co do pożarów, bo sam się na tym złapałem, postać dostaje obrażenie po każdej swojej turze, czyli po wykonaniu dwóch akcji obrażenie, jeśli nadal jest w tej lokacji po dwóch kolejnych znowu i tak aż do spasowania. Więc nie po wszystkich ruchach (całej fazie gracza, a po każdej turze, czyli dwóch akcjach).
2. Po zabitym Pełzaczu dokładasz żeton zwłok na plansze, tak samo jak po dorosłym osobniku.
PerezSaj
Posty: 127
Rejestracja: 28 lis 2020, 21:56
Has thanked: 16 times
Been thanked: 9 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: PerezSaj »

Sarna pisze: 07 lis 2021, 09:46
tomwro pisze: 07 lis 2021, 08:23 1. Dostaje obrażenia tylko jak zakończyć wszystkie swoje ruchy w pożarze.

2. Żetony wracają do kolonii(woreczka) tylko w fazie wydarzeń. Jak ubijesz larwe/pełzacza to nie dokladasz na plansze zwłok intruza.

3. Koszt to ta karta plus jej koszt, czyli defacto łącznie dwie karty. Przenosisz figurke do pomieszczenia obok i tyle.

A tak reasumujc, to nie szukajcie dodatkowych zasad, skoro nic o nich nie ma w instrukcji :)
Ogólnie pytanie jest z czerwca 2020 i tam padły już odpowiedzi z tego co widziałem. Ale...
1. Co do pożarów, bo sam się na tym złapałem, postać dostaje obrażenie po każdej swojej turze, czyli po wykonaniu dwóch akcji obrażenie, jeśli nadal jest w tej lokacji po dwóch kolejnych znowu i tak aż do spasowania. Więc nie po wszystkich ruchach (całej fazie gracza, a po każdej turze, czyli dwóch akcjach).
To ma sens, ponieważ grając solo musisz zwracać uwagę na ruchy jakie wykonasz, bo po każdych dwóch akcjach jak jesteś w pomieszczenie z pożarem dostaniesz ranę. A inaczej, tak jak kolega wcześniej pisał możnaby poruszać się ile się chce i pożar rozpatrzyć na sam koniec, co byłoby dużym ułatwieniem.
Awatar użytkownika
Sarna
Posty: 313
Rejestracja: 21 lut 2013, 19:29
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 101 times
Been thanked: 43 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: Sarna »

Mam pytanie o działanie lokacji magazyn. Czy wyszukując tam przedmiot z akcji lokacji, zmieniam ilość przedmiotów tam dostepnych? Wydaje mi się, że tak bo w innym przypadku byłaby to istna kopalnia sprzętu :).
Awatar użytkownika
aduko
Posty: 420
Rejestracja: 05 lut 2013, 10:47
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 182 times
Been thanked: 144 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: aduko »

Sarna pisze: 07 lis 2021, 18:05 Mam pytanie o działanie lokacji magazyn. Czy wyszukując tam przedmiot z akcji lokacji, zmieniam ilość przedmiotów tam dostepnych? Wydaje mi się, że tak bo w innym przypadku byłaby to istna kopalnia sprzętu :).
Nie, liczba przedmiotów dostępnych dotyczy wykonywania akcji z dostępnych kart na ręce. Użycie akcji kafla nie zmniejsza liczby dostępnych.
Awatar użytkownika
Sarna
Posty: 313
Rejestracja: 21 lut 2013, 19:29
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 101 times
Been thanked: 43 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: Sarna »

Dzięki za odpowiedź, czyli lokacja na prawdę mocna :)
Awatar użytkownika
Wothan
Posty: 525
Rejestracja: 02 lis 2009, 10:11
Lokalizacja: Mazury
Has thanked: 5 times
Been thanked: 16 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: Wothan »

Jak jest spotkanie z intruzem to po całej procedurze wyciągnięty żeton intruza odkładamy na bok, aby wrócił do kolonii w przypadku ruchu do korytarzy technicznych. A co z żetonem larwy? Nie widzę kart wydarzeń pozwalających na przemieszczanie larw.
PerezSaj
Posty: 127
Rejestracja: 28 lis 2020, 21:56
Has thanked: 16 times
Been thanked: 9 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: PerezSaj »

Wothan pisze: 08 lis 2021, 06:00 Jak jest spotkanie z intruzem to po całej procedurze wyciągnięty żeton intruza odkładamy na bok, aby wrócił do kolonii w przypadku ruchu do korytarzy technicznych. A co z żetonem larwy? Nie widzę kart wydarzeń pozwalających na przemieszczanie larw.
Larwy nie przemieszczają się. Jezo dojdzie do spotkania z larwą tp trzeba ją zabić, ewentualnie uciec tak żeby nie doszło do ataku, ponieważ każda sytuacja w której larwa atakuje powoduje umieszczenie jej na karcie postaci.
Awatar użytkownika
Wothan
Posty: 525
Rejestracja: 02 lis 2009, 10:11
Lokalizacja: Mazury
Has thanked: 5 times
Been thanked: 16 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: Wothan »

PerezSaj pisze: 08 lis 2021, 07:06
Wothan pisze: 08 lis 2021, 06:00 Jak jest spotkanie z intruzem to po całej procedurze wyciągnięty żeton intruza odkładamy na bok, aby wrócił do kolonii w przypadku ruchu do korytarzy technicznych. A co z żetonem larwy? Nie widzę kart wydarzeń pozwalających na przemieszczanie larw.
Larwy nie przemieszczają się. Jezo dojdzie do spotkania z larwą tp trzeba ją zabić, ewentualnie uciec tak żeby nie doszło do ataku, ponieważ każda sytuacja w której larwa atakuje powoduje umieszczenie jej na karcie postaci.
To to wiem, ale co z żetonem larwy?
ODPOWIEDZ