Dioramy, budynki 3D, gry bitewne
- pavel
- Posty: 795
- Rejestracja: 09 sie 2015, 13:45
- Lokalizacja: EU
- Has thanked: 74 times
- Been thanked: 113 times
Dioramy, budynki 3D, gry bitewne
Ogólnie z modelarstwem mam przyjemność od wielu lat, niekoniecznie z typowym pod gry planszowe. Ale mam spore doświadczenia, szczególnie warsztatowe i częste spotkania przy tworzeniu dioram, budynków różnych skali przed czasem izolacji były normą. Kilka osób namawiało mnie już dłuższy czas na zrobienie "czegoś" na pole bitwy i padło akurat nie na konkretny rodzaj budynku, ale na planszę Warcry Catacombs.
- playerator
- Posty: 2873
- Rejestracja: 01 lis 2015, 21:11
- Has thanked: 904 times
- Been thanked: 310 times
Re: Dioramy, budynki 3, gry bitewne
Rewelacja.
tak że = w takim razie, więc
także = też, również
Piszmy po polsku :)
także = też, również
Piszmy po polsku :)
- pavel
- Posty: 795
- Rejestracja: 09 sie 2015, 13:45
- Lokalizacja: EU
- Has thanked: 74 times
- Been thanked: 113 times
Re: Dioramy, budynki 3D, gry bitewne
Ogólnie całość jest podświetlona. Jest to lakier epoksydowy. Uważam, że najbliżej mu takiego ”żywego”, sprawiającego wrażenie płynnego. Wada, to długo schnie.
Oczywiście studnia też z lawą.
Oczywiście studnia też z lawą.
Ostatnio zmieniony 19 lis 2020, 21:07 przez pavel, łącznie zmieniany 2 razy.
- pavel
- Posty: 795
- Rejestracja: 09 sie 2015, 13:45
- Lokalizacja: EU
- Has thanked: 74 times
- Been thanked: 113 times
Re: Dioramy, budynki 3D, gry bitewne
Dzięki. Mam do zrobienia jeszcze jedną taką, a może i więcej. Zastanawiam się, czy uda się powielić efekt. Trudne jest uzyskanie przezroczystości, ponieważ w lakierze są barwniki i łatwo przelać, co spowoduję brak przepuszczenia światła.
- pavel
- Posty: 795
- Rejestracja: 09 sie 2015, 13:45
- Lokalizacja: EU
- Has thanked: 74 times
- Been thanked: 113 times
Re: Dioramy, budynki 3D, gry bitewne
Biorę się do pracy również przy budynkach związanych z Frostgrave( budynki, sceneria), Age of Sigmar(budynki), Warcry (plansza i mury) Chciałbym również zrobić plansze do KDM, ale czekam na info co do formy, ponieważ cała plansza pokryta jest głowami, a zrobienie ręcznie byłoby mega nieopłacalnym wyzwaniem. Nie wiem czy to dobre miejsce na takie info, ale wszystko będzie do zamówienia/kupienia.
Re: Dioramy, budynki 3D, gry bitewne
Konkret. Lawa wymiata. Gratuluję talentu. Ile roboczogodzin zajął Ci ten projekt? Prowadzisz jakiś kanał na yt lub stronę gdzie dzielisz się swoją wiedzą? Jeśli nie to zakładaj natychmiast od razu subskrybuje a i może się czegoś nauczę
- pavel
- Posty: 795
- Rejestracja: 09 sie 2015, 13:45
- Lokalizacja: EU
- Has thanked: 74 times
- Been thanked: 113 times
Re: Dioramy, budynki 3D, gry bitewne
Około 14 godzin nie licząc czasu schnięcia farb, klejów. Nie mam kanału na yt, za to sporo jest tam ludzi, którzy podobne rzeczy robią np. https://www.youtube.com/channel/UCsmD57 ... YBkXqu3Jdw
Ja mogę wiedzą podzielić się na forum, ale mało czasu mam na udokumentowanie wszystkiego i opisywanie tego co robię. Trzeba zacząć od dobrych narzędzi i od tych najprostszych, kończąc na takich jak robi Shiftinglands. Materiał to PVC, twarde, miękkie, styrodur. Proponuje oglądać, oglądać to co inni robią i w jaki sposób. Nic nie zastąpi praktyki, albo ucząc się bezpośrednio od kogoś, ale po obejrzeniu jakiś tutorialów i spróbowaniu samemu droga do zrobienia czegoś dla siebie staję się najkrótsza w obecnych czasach.
Ja mogę wiedzą podzielić się na forum, ale mało czasu mam na udokumentowanie wszystkiego i opisywanie tego co robię. Trzeba zacząć od dobrych narzędzi i od tych najprostszych, kończąc na takich jak robi Shiftinglands. Materiał to PVC, twarde, miękkie, styrodur. Proponuje oglądać, oglądać to co inni robią i w jaki sposób. Nic nie zastąpi praktyki, albo ucząc się bezpośrednio od kogoś, ale po obejrzeniu jakiś tutorialów i spróbowaniu samemu droga do zrobienia czegoś dla siebie staję się najkrótsza w obecnych czasach.
Ostatnio zmieniony 15 sty 2021, 16:53 przez pavel, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Dioramy, budynki 3D, gry bitewne
Napisałeś, że "klient chciał płasko". Czyli robisz takie rzeczy również na zamówienie. Z ciekawości - na razie czystej - jakie są koszty przygotowania takiej dioramy. Domyślam się, że każda jest inna i inaczej jest wyceniana, więc może za przykład niech posłuży coś takiego: https://nextlevelboardgaming.com/lords- ... -tutorial/. Nie pytam w tym momencie o realną wycenę, a raczej o rząd wielkości - setki, tysiące czy miliony monet. Zdradzisz coś?
- pavel
- Posty: 795
- Rejestracja: 09 sie 2015, 13:45
- Lokalizacja: EU
- Has thanked: 74 times
- Been thanked: 113 times
Re: Dioramy, budynki 3D, gry bitewne
Ogólnie to ostatnio było tyle do roboty, że czasu na forum nie mam. Dla mnie ta plansza lords of hellas jest taka sobie. Uważam, że bardziej klimatyczną jestem w stanie zrobić. Co do kosztów, to zdecydowanie kilkaset złotych. Ponad tysiąca nie miałem nic, a robiłem ostatnio 1m x1,3 do Frostgrave i była podobnie złożona jeśli chodzi o teren do tej LoH i bez problemu do 1tys. w kosztach się zmieściłem.szalap pisze: ↑22 sty 2021, 15:39 Napisałeś, że "klient chciał płasko". Czyli robisz takie rzeczy również na zamówienie. Z ciekawości - na razie czystej - jakie są koszty przygotowania takiej dioramy. Domyślam się, że każda jest inna i inaczej jest wyceniana, więc może za przykład niech posłuży coś takiego: https://nextlevelboardgaming.com/lords- ... -tutorial/. Nie pytam w tym momencie o realną wycenę, a raczej o rząd wielkości - setki, tysiące czy miliony monet. Zdradzisz coś?
- pavel
- Posty: 795
- Rejestracja: 09 sie 2015, 13:45
- Lokalizacja: EU
- Has thanked: 74 times
- Been thanked: 113 times
Re: Dioramy, budynki 3D, gry bitewne
Miałem dioram do bitewniaków nie robić, ale znowu mnie tknęło po wizycie w Berlinie. Miesiąc temu zacząłem robić trochę na eksport do MESBG. Mam plan kilka zostawić w PL, może sprzedać, ale nic sporego. Temat gorący pod nowego startera i lokalizacje osgiliath.
- pavel
- Posty: 795
- Rejestracja: 09 sie 2015, 13:45
- Lokalizacja: EU
- Has thanked: 74 times
- Been thanked: 113 times
Re: Dioramy, budynki 3D, gry bitewne
Tylko styrodur, prace ręczne, z wykorzystaniem PROXXON thermocut, który jest najważniejszym narzędziem, jaki jest wykorzystywany przy robieniu elementów krajobrazu do gier bitewnych na świecie, często razem z ShapeShifter
https://www.hobbytools.com.au/Shape-Shi ... h-Thermocu
Ręcznie można sobie ciąć cegiełki, łuki, sklepienia, ale do tworzenia bryły, scian, iglic, sklepień, dachów Proxxon i rzeczy od SS, robią robotę kosmos. Są też gotowe wałki do tekstur, ale z nimi jest różnie, szczególnie jeśli chodzi o skalę. Przede wszystkim chodzi o koszt.
Druk 3d to pliki. Nie stworzysz na drukarce tego co człowiek zrobi ręcznie. Ona może pomóc, ale trzeba mieć własne pliki, albo gotowe wzory zrobione przez profesjonalny skaner. Druk 3d to obróbka, również czasochłonna, kąpiele itp.
Ręczna praca, to styrodur, silikon, nożyki i farba
Wycięty ręcznie wzór z pvc do stworzenia małych łuków np. jako element dodatkowy muru. Element jest wczepiany w styrodur i za pomocą Proxxona wycinany. Na zdjęciu również mała forma silikonowa.
PVC wspomniane jest twarde. Ale czasem służy jako szablon do odlewu. PVC używam częściej w modelarstwie kolejowym.
Jest twarde, służy lepiej tam gdzie wzór musi byś mocno spójny, równy, zachowany musi być współczesny realizm. Ruiny w LOTR są chaotyczne, nierówne, więc łatwiej się je robi styrodurem.
W sceneriach do gier bitewnych z pvc, ale grubego około 6mm, robię np. łuk okna, drzwi, fragment budynku bardzo dokładnie, z głębokimi nacięciami. Później odlewam formę slikonową i powielam. Do odlewu służy Żywica akrylowa, ale w proszku, najlepszy jest gips bo wygląda jak prawdziwa ściana, ale jest ciężki. NIGDY nie sprzedaję skopiowanej czyjejś własności, nie lubię druku 3d. Mimo, że nie gram w bitewniaki, to wszystkich, których znam negują i banują kopie jakiekolwiek, najbardziej figurek. Niektórzy z nich pracowali w GW, DenOfImagination itp. Wszystkie dioramy, które sprzedałem robiłem w 100% na własnych projektach. To co umieściłem na zdjęciach to resztki budynków, które nie zostały użyte do makiety. Zrobię do nich podłoże, resztę elementów ruin.
Re: Dioramy, budynki 3D, gry bitewne
Ooo Panie jakie to jest dobre I ta sesja na powietrzu. To mam parę pytań. Jakie to ma wymiary? Jak robisz podstawę pod swoje prace? Sklejka? Czy coś stabilniejszego? Jakiej żywicy do zrobienia wody użyłeś?
- pavel
- Posty: 795
- Rejestracja: 09 sie 2015, 13:45
- Lokalizacja: EU
- Has thanked: 74 times
- Been thanked: 113 times
Re: Dioramy, budynki 3D, gry bitewne
58x120cm. Styrodur 5cm jest wystarczająco sztywny i twardy, więc podkładu nie ma. Jeszcze wyższy poziom to kolejny fragment styroduru, więc jest jeszcze sztywniej. Żywicy nie użyłem. Lakier epoksydowy. Żywica jest fajna jak woda ma być przezroczysta. Wybaczcie ale jak widzę dioramy z wodą zrobione na zasadzie, przezroczystej, no to sorry, ale to nie ten świat. Raczej to rzeka przez, która nie widać nić. Tylko odbicie mord orków.
Re: Dioramy, budynki 3D, gry bitewne
Fajnie wyszło z tym lakierem (rozumiem, że fale najpierw były wymodelowane w styrodurze?). Jakaś konkretna firmę polecasz? Czy wg Ciebie nie ma to takiego znaczenia.
- pavel
- Posty: 795
- Rejestracja: 09 sie 2015, 13:45
- Lokalizacja: EU
- Has thanked: 74 times
- Been thanked: 113 times
Re: Dioramy, budynki 3D, gry bitewne
Na styrodur położyłem masę szpachlową ze sklepu z Action. Model plaster. Pomalowałem w odpowiedni kolor, i wylałem lakier. Ogólnie to bardzo ważne jest, żeby tą powierzchnie zabezpieczyć przed wypaleniem styroduru. Lakier, który użyłem, to typowy epoksyd. Ogólnie to zalecam używanie żywic, albo neutralnych produktów typowych do tworzenia wody. Ja nie uniknąłem kilku miejsc gdzie lakier wdarł się pod warstwę szpachlu i lekko uszkodził styrodur.
- pavel
- Posty: 795
- Rejestracja: 09 sie 2015, 13:45
- Lokalizacja: EU
- Has thanked: 74 times
- Been thanked: 113 times
Re: Dioramy, budynki 3D, gry bitewne
AT:O na mapie taktycznej, albo mapie w lekkim ładniejszym klimaciku niż plansza. Akurat aura z błękitnym niebem, szykuje tło na przyjście Hekatona. Niebo zakryje pył i strach…
- pavel
- Posty: 795
- Rejestracja: 09 sie 2015, 13:45
- Lokalizacja: EU
- Has thanked: 74 times
- Been thanked: 113 times
Re: Dioramy, budynki 3D, gry bitewne
Nie wszystko z kafelków terenu jest do zrobienia, ale niektóre wyglądają nawet Ok. Na pewno miasto będzie ciekawe, labirynt tak sobie, a filary wyszły na 3,5x3,5cm nie do końca jakbym chciał…