Strona 4 z 4

Re: Cyberpunk 2077: Gangs of Night City (Andrea Chiarvesio, Eric M. Lang, Alexio Schneeberger, Francesco)

: 27 kwie 2024, 15:11
autor: Mevlex
No dobra kochani - to który dodatek najbardziej opłaca się wziąć? Który najwięcej zmienia gameplayowo, a który po prostu dokłada więcej tego samego?

Re: Cyberpunk 2077: Gangs of Night City (Andrea Chiarvesio, Eric M. Lang, Alexio Schneeberger, Francesco)

: 27 kwie 2024, 15:50
autor: Heubuder
Według mojej opinii Side Gig. Potem ewentualnie Motor Pool.
(Nie grałem, jedynie przejrzałem kampanię, yt i inne materiały).

Re: Cyberpunk 2077: Gangs of Night City (Andrea Chiarvesio, Eric M. Lang, Alexio Schneeberger, Francesco)

: 27 kwie 2024, 16:03
autor: Laaq
Mevlex pisze: 27 kwie 2024, 15:11 No dobra kochani - to który dodatek najbardziej opłaca się wziąć? Który najwięcej zmienia gameplayowo, a który po prostu dokłada więcej tego samego?
Gang Wars - Dodaje 3 gangi, i jeden moduł związany z gangiem scavengers (jeśli nie jest grany) można dodać dodatkowe 6 opportunity do gry które wpływają na graczy.

Obrazek

Side Gig - 2 nowych edgerunnerów, 2 engramy (Karty opportunity które można kupić i dołącza się ich do jednostki/kryjówki, dają jakieś bonusy), 7 fixerów którzy siedzą w swoich dzielnicach i jeśli kontrolujesz żółte POI dostajesz jakieś bonusy.

Obrazek

Obrazek

Motor Pool - 1 edgerunner, 10 pojazdów, 6 kart opportunity, nowe story, 1 karta aktualizacyjna do night city tour story.

Obrazek

Obrazek

Re: Cyberpunk 2077: Gangs of Night City (Andrea Chiarvesio, Eric M. Lang, Alexio Schneeberger, Francesco)

: 27 kwie 2024, 17:24
autor: ArtIO
Heubuder pisze: 27 kwie 2024, 15:50
Spoiler:
Mevlex pisze: 27 kwie 2024, 15:11
Spoiler:
Side Gig - to jest ciekawy dodatek, patrząc na to co wprowadza i to że nie zmienia głównej mechaniki gry + wprowadza nowy moduł Engrams + 2 dodatkowe Edgerunner (w podstawce masz 10) (Edytowane :D)
Motor Pool fajne rozszerzenie, ale nie wiem czy nie wpłynie na rozgrywkę tak że zamiast Area control będzie wyścig :D
Gang Wars więcej tego samego - trzeba pamiętać że tu są asymetryczne gangi więc tym samym zwiększasz regrywalność nie zmieniając rozgrywkę. - wybrałem właśnie ten

Re: Cyberpunk 2077: Gangs of Night City (Andrea Chiarvesio, Eric M. Lang, Alexio Schneeberger, Francesco)

: 27 kwie 2024, 17:28
autor: AkitaInu
Gangi - wiadomo, inny główny skill, inny układ akcji w niektórych - to jest dobra regrywalnosc, badlandsy tez sa spoko, szczegolnie na 5 graczy.

Autka - to jest super, nie dosc ze wyglada mega na planszy to w sumie to jest tak jakby troche kupowanie jakiejs umiejetnosci ktora "moze sie poruszac po mapie", jako ze kazde auto cos daje. Generalnie chyba bez tego juz nie zagram.

Sidegig - na necie jak sprawdzalem co i jak jakis czas temu to wyszlo mi ze to jest najciekawszy dodatek, najwiecej dodaje. Ale niestety z nim nie gralem jeszcze ;)

Re: Cyberpunk 2077: Gangs of Night City (Andrea Chiarvesio, Eric M. Lang, Alexio Schneeberger, Francesco)

: 27 kwie 2024, 22:22
autor: sasquach
W side gig tylko jedna rzecz mi się nie podoba. Fixerzy mają na stałe przypisane punkty gdzie się pojawiają, więc np. grając w 3 osoby zawsze będziemy mieli dostępnych tylko dwóch tych samych fixerów. Ciekawe czy to kwestia balansu, czy jedynie utrzymania klimatu (postacie są tam gdzie były w grze).

Re: Cyberpunk 2077: Gangs of Night City (Andrea Chiarvesio, Eric M. Lang, Alexio Schneeberger, Francesco)

: 28 kwie 2024, 02:19
autor: ArtIO
sasquach pisze: 27 kwie 2024, 22:22 W side gig tylko jedna rzecz mi się nie podoba. Fixerzy mają na stałe przypisane punkty gdzie się pojawiają, więc np. grając w 3 osoby zawsze będziemy mieli dostępnych tylko dwóch tych samych fixerów. Ciekawe czy to kwestia balansu, czy jedynie utrzymania klimatu (postacie są tam gdzie były w grze).
To jest związane z Lore :)
Widziałem komentarz że można używać inne postacie żeby sprawdzić wszystkie.

Re: Cyberpunk 2077: Gangs of Night City (Andrea Chiarvesio, Eric M. Lang, Alexio Schneeberger, Francesco)

: 28 kwie 2024, 10:18
autor: Gambit

Re: Cyberpunk 2077: Gangs of Night City (Andrea Chiarvesio, Eric M. Lang, Alexio Schneeberger, Francesco)

: 30 kwie 2024, 11:37
autor: psia.kostka
Zestaw z GangBangWars juz wyszarzony w sklepiku :shock: , czyli albo sie wyprzedal, albo poszedl w rezerwacje u ludzi, albo tez bylo go jednak malo. Ciekawie, nie ma biedy w narodzie ;)
Ale tez czasem pozycje wyszarzone wracaly (jak znalezli cos za regalem :P albo mircy nie oplacili zamowien... )

Re: Cyberpunk 2077: Gangs of Night City (Andrea Chiarvesio, Eric M. Lang, Alexio Schneeberger, Francesco)

: 30 kwie 2024, 14:38
autor: ArtIO
Ten dodatek zwiększa regrywalność :)
Chociaż gra nie potrzebuje dodatków jako że jest kompletna, ale Side Gig wydaje się być integralną częścią Core Box taki Essential Add-on :D
No i fajny bonus w postaci 2 Edgerunnerów czyli 1/5 tego co w Core Box :D

Re: Cyberpunk 2077: Gangs of Night City (Andrea Chiarvesio, Eric M. Lang, Alexio Schneeberger, Francesco)

: 17 maja 2024, 06:25
autor: gregoff
Pierwsza rozgrywka za mną.

4 graczy - podstawowa gra. Scenariusz Wycieczka po Night City.

Wygrał gracz który najwięcej razy robił odświeżenie i zgarniał punkty z planszy.

Graliśmy około 120 minut ale gdzieś z 30 można urwać bo uczyliśmy się gry. Nie wiem jak inne scenariusze będą wyglądały. Jednak nie widzę tutaj możliwości przedłużania gry powyżej tych 120. Chyba, że na większą ilość graczy może wyjść ciut więcej.

Na starcie chcę zaznaczyć, że nie jestem fanem pana Langa. Grałem w Ankha (bardzo mi nie podszedł) oraz Blood Rage (zagram ale jestem kiepski strasznie). Jakoś jego gry mechanicznie mi nie leżą

Minusy:
- Podstawki figurek... Przy dużej ilości ich na planszy dostajemy oczopląsu. Może w kolejnych grach będzie łatwiej ale na razie musieliśmy sprawdzać czy to na pewno dany rodzaj figurki. Do tego edgerunerzy mają tą samą podstawkę a różne profesje. Wprowadzało to zamieszanie i sprawdzanie częste kto jest kim. Kwadrat jeszcze był w miarę ok ale ten Sześciokąt i Heks... Trójkąt by dali to chyba było by czytelniejsze. Z kumplami rozmawialiśmy o tym aby przemalować podstawki figurek na kolor znacznika akcji co powinno rozwiązać problem.

- znaczniki akcji tekturowe, fortece, drony. Pewnie na KS były plastikowe (szczególnie drony bolą bo mają znaczenie w dominacji). Wygląda to tak sobie. Drony to chyba najlepsze co mogę poradzić to kupić kosteczki drewniane małe w kolorach graczy, ewentualnie wyciągnąć z jakiejś innej gry i będzie od razu czytelniej.

- instrukcja nie jest źle napisana, ale kiedy wchodzą na planszę scenariusze i edgerunerzy to czasami mieliśmy zawieszkę jak co działa. Za mało przykładów że zdjęciami a pojęcie ruchu zbyt ogólnie wyjaśnione. Wydaje mi się, że brakowalo jakiegoś FAQ w którym można by było doprecyzować kilka kwestii.

Dopierdółki:
- plansza dla mnie była ciut za duża. Gdyby wywalić te miejsca na karty okazji i edgerunerow lub ustawić je u góry a ciut zmniejszyć dzielnicę to przy klasycznym 90 centymetrowym stole można usiąść bliżej planszy a tak siedzieliśmy po rogach stołu a i tak karty okazji czy edgerunerow musieliśmy brać do ręki aby sprawdzić na nich tekst. Ale to moja fanaberia raczej niż problem.

- naprawdę trzeba było robić planszwtki w kolorach gracza i blokować miejsce w których startują? Z chęcią przetestuje możliwość wybrania sobie rejonu startowego w trybie Lords of Ragnarok/Hellas. Ostatni gracz wybiera pierwszy miejsce startu bo nie widzę sensu startu w danym regionie i wielkiego wpływu na balans.

plusy:
- Typowy Lang - budujemy silniczek Euro w grze Area Control ;) jak ktoś lubi to z miejsca może dać 8 na 10. Na szczęście dla mnie prostota zasad i dosyć czytelna plansza bez wariacji (Ankh) oraz tysiąca punktów z kilku kart (Blood Rage) powoduje, że bardzo mi gra się w swojej czystości mechanicznej spodobała.

- System walki - bardzo fajny i nie boli nawet przegrana jeśli dobrze się zaplanowało ruch. Mamy tylko 4 karty zawsze i gracze widzą co zagrałeś. Do tego mnogość ulepszonych kart walki dodaje dodatkowa zmienność w grze co jest plusem dla mnie.

- mechaniczne gra jest prosta jak budowa cepa, ale w szczegółach widać nieoczywiste zależności (mówiłem, że typowy Lang...). Ale też nie jest przegięta i tak naprawdę punkty można łowić z kilku miejsc oraz ciężko dać się zepchnąć do totalnej defensywy bo szybko można swoje siły odbudować.

- Wykonanie: jak ktoś grał w Cyberpunk (ja nie) oraz lubi taki neotechno styl to znajdzie tutaj wszystko co lubi. Gra by mogła być tak naprawdę o czymś innym ale wszystko pasuje ładnie i wynika jedno z drugiego (jeszcze te nieszczęsne drony i kształt podstawek gdyby był lepiej przemyślany...).

- Scenariusze. Grałem tylko jeden więc nie wiem co tam wprowadzają kolejne ale uważam to za bardzo fajny system i pewnie na BGG jeśli się nie pojawiły to mogą się pojawić fanowskie dodatkowe scenariusze. Co pewnie mogło przedłużyć żywotność gry oraz dodać ciekawe rozwiązania mechaniczne. Do tego w tym co graliśmy wylosowaliśmy tylko 3 z 6 czy 7 kart scenariusza więc dochodzi jeszcze zmienność w samym doborze kart (nie wiem czy inne scenariusze też mają dolosowywanie kart czy już jest stała ilość?)

- Kompaktowość i miodność. Jak już poznaliśmy zasady gry to gra ruszyła z kopyta. Tury szły sprawnie, walka to jakaś minuta na rozstrzygnięcie, dwie akcje w turze wykonuje się błyskawicznie. Czasami tylko trzeba było przejrzeć co za nowe okazje weszły na stół lub edgerunerzy i ewentualnie weryfikacja czy dana figurka to ten typ który chcemy/możemy aktywować ;)

Ostateczny werdykt gdzieś między 7 a 8 na 10.

Pamiętajcie, że zagrałem tylko raz w podstawkę. Może z dodatkami oraz przy kolejnych grach będzie lepiej. Ci którzy znają Cyberpunka oraz Langa to za każdy tenelement mogą dodać pewnie z 0.5 pkt.

Gra nie jest moją bo kupiła to znajoma. Więc nie potrafię ocenić czy bym był zainteresowany. Na półce wygląda świetnie, na stole też imponująco. Jednak jak się ma Lords of Ragnarok oraz wiedząc, że kupię Diune Wojna na Arrakis (która też będzie miała swoją cenę) a do tego Lang nie jest waszym ulubionym autorem to najpierw chciałbym zagrać a potem dopiero podejmować decyzję. Jednak jak ktoś lubi te dwie rzeczy to moim zdaniem zakocha się w tej grze.

Ja z chęcią usiądę do kolejnych rozgrywek i przekonam się czy w końcu Lang stworzył grę dla mnie ;)

PS: Nie grałem w Godfathera, ale z tego co rozmawiałem z graczami w niego to jednak są to inne gry mimo wspólnego kręgosłupa.