Strona 4 z 4

Re: Cubitos / Cubitos: Ryzykowny Wyścig (John D. Clair)

: 05 maja 2023, 15:21
autor: wrojka
(Tripleee pooost)

W maju Alderac Entertainment Group (AEG) mają odpalić kampanię na KS z pierwszym dodatkiem do Cubitos: Foul Play.

Tytuł mocno sugeruje, że będzie większa interakcja między graczami poza czerwonymi kostkami :D

Source:
Dice Tower Now (9:55)

Re: Cubitos / Cubitos: Ryzykowny Wyścig (John D. Clair)

: 05 maja 2023, 16:56
autor: Najtmerr
Ciekawe co na to dice&bones

Re: Cubitos / Cubitos: Ryzykowny Wyścig (John D. Clair)

: 10 maja 2023, 14:05
autor: wrojka
Twitter
Spoiler:

Re: Cubitos / Cubitos: Ryzykowny Wyścig (John D. Clair)

: 10 maja 2023, 14:09
autor: khuba
Ładnie - rozszerzają grę do 6 osób (brakowało mi czasami opcji dla 5 graczy).

Re: Cubitos / Cubitos: Ryzykowny Wyścig (John D. Clair)

: 30 sie 2023, 17:33
autor: mikeyoski
Zagrałem w końcu i mam ochotę na swój egzemplarz. Pytanko. Ile jest w grze plansz? Dwie podwójne + bonusowa (np. ze wspieram.to) czy te dwie plansze uwzględniaja już tę bonusową? Ja się w tym pogubiłem. :-/

Re: Cubitos / Cubitos: Ryzykowny Wyścig (John D. Clair)

: 30 sie 2023, 17:43
autor: kurdzio
mikeyoski pisze: 30 sie 2023, 17:33 Zagrałem w końcu i mam ochotę na swój egzemplarz. Pytanko. Ile jest w grze plansz? Dwie podwójne + bonusowa (np. ze wspieram.to) czy te dwie plansze uwzględniaja już tę bonusową? Ja się w tym pogubiłem. :-/
Dwie dwustronne + ta z kampanii :)

Re: Cubitos / Cubitos: Ryzykowny Wyścig (John D. Clair)

: 26 kwie 2024, 15:46
autor: warlock
wrojka pisze: 12 sty 2023, 10:10
kurdzio pisze: 09 lip 2022, 00:15 Kot Pędziwiatr ma chyba mały chochlik, raz 2 kości a raz 3:
Wyjdzie double-post, ale wczoraj wpadłem na pomysł by trzymać karty ENG i PL w jednej koszulce (na odwrocie).
Poza Kotem Pędziwiatrem znalazłem trochę większego babola który wpływa na grę. Dinożarł ma zamienione brown&yellow na brązowej&zielonej
Spoiler:
To tylko poglądowa przeróbka na bazie zdjęcia które wrzuciłeś, ale po majówce wezmę się za wrzucenie ma BGG tego typu amatorskich wsuwek z erratą, do wydruku i włożenia w koszulki :). Nie mam skanera więc tak czy siak będę robił to na bazie fotek także nie będzie idealnie, ale lepsze to niż nic (tu: oryginał mówi o żółtej kości, a polska wersja błędnie o "zielonej").
Obrazek

Re: Cubitos / Cubitos: Ryzykowny Wyścig (John D. Clair)

: 03 maja 2024, 13:40
autor: Bart Henry
Mam na koncie 7 rozgrywek, czyli po razie w każdy przygotowany w instrukcji wariant. Co za tym idzie, każdego "kostkoluda" widziałem w grze dokładnie raz. Cubitos to ciekawa gra wyścigowa, promująca budowanie puli kości oraz aktywne zarządzanie nimi, z wręcz wymuszonymi synergiami pomiędzy kostkami. Karty często mówią coś w stylu "jak masz aktywną kostkę zieloną, to tutaj masz bonus" czym zmuszają do ryzyka w postaci kolejnych przerzutów kości. Oczywiście jest tutaj spora losowość, jak to w kościach, jednak w połączeniu z możliwością ograniczania jej za pomocą kostek koloru zielonego oraz całkiem pokaźnym wachlarzem zarządzania ich pulą, ta losowość nie jest decydującym czynnikiem podczas rozgrywek. Owszem, mieliśmy sytuacje, gdy w ostatniej turze inna ścianka wyrzucona na fioletowej kostce mogła zmienić wynik całej gry, ale nie towarzyszyło nam poczucie niesprawiedliwości. Co jakiś czas ktoś się delikatnie frustrował nie wyrzucając sukcesu na żadnej z kości, ale takie doznania były rozdzielone w miarę równo pomiędzy biegaczy. Dało się zauważyć rozwój potencjału kostek - końcowe tury zazwyczaj kończyły się bardzo dużą liczbą akcji ruchu.

Gra wpada w typowy dla wielu gier schemat - najpierw kupujesz kostki, które dają Ci kasę, żeby potem kupować za nie lepsze kostki, dające więcej kasy, ruch lub... inne kostki. Niektóre zestawy kart dawały zdecydowanie mniejszy potencjał do kupowania kolejnych kostek, przez co etap "early game" mocno się wydłużał. Są zestawy, które po prostu wydają się być mało interesujące, a inne mają duży przeskok pomiędzy ceną kart tanich, a ceną drogich i bardziej użytecznych. Jeżeli te drugie mogły być jednorazowymi (gdy wyrzucenie konkretnej ścianki daje mocny efekt i każe wyrzucić kostkę), to zakup takiej drogiej kości potrafił się nie zwrócić. Docenić trzeba natomiast kreatywność przy wymyślaniu nazw. Co prawda, nadal mam wrażenie, że polskie nazwy dosyć mocno odbiegają od angielskich, ale są perełki typu kostko-bobra o nazwie "Bobert Cubica".

Zdecydowanie nie podoba mi się rozmiar pudełka. Kostki są małe, plansza nie zajmuje powierzchni całej okładki (ale plansza promo już tak) i był tutaj potencjał na zmniejszenie gabarytów. Mamy za to, paradoksalnie, pomysłowy i jednocześnie niezbyt przemyślany zbiór tekturowych pudełek. Pudełka przechowują kostki, do czego są po prostu zdecydowanie za duże, a dodatkowo służą za wystawkę na kości. Mogłyby być spokojnie 2/3 mniejsze i nadal wszystko byłoby ok. Nie do końca też rozumiem zamysł z pudełkiem na karty, które nie spełnia swej roli ani trochę. Mogłaby to być niewielkich wymiarów lekka gra rodzinna, do zagrania także z geekami, a tymczasem lekkość gry nie idzie w parze ze standardowym rozmiarem pudełka (ok. 30x30 cm). Jestem przekonany, że gdyby pudełko było 1/3 lub nawet 1/2 mniejsze, to zdecydowanie więcej osób zostawiłoby Cubitos na swojej półce. A tak, jak reprezentant lżejszych gier, jest zapewne bliżej wylotu z kolekcji, niż gry które są czymś więcej niż takie 7/10. Tak właśnie oceniam Cubitos - fajne, chętnie zagram, ale nie wiem, czy utrzyma mi się w kolekcji. Chyba, że ostatecznie któryś dodatek będzie dawcą pudełka dla tej gry, a ja sprzedam planszę promo i wydrukuję sobie jakieś mniejsze pudełeczka na kości. ;)

Re: Cubitos / Cubitos: Ryzykowny Wyścig (John D. Clair)

: 03 maja 2024, 14:30
autor: Zet
Dodatek Fowl Play niestety nic nie robi z problemem pudełek, a ponieważ dodaje kolejne mapy, to tym bardziej kartonowe pudełeczka już całkowicie podnoszą wieko. Najlepszym rozwiązaniem był zakup kilkunastu Geekboxów Slim i jednego Double (na jasnoszare kości, których jest teraz znacznie więcej). Obecnie to wygląda tak, jakby od początku tak miało być.
A ponieważ nie lubię wyrzucać pudełek po dodatkach, to Flow Play idealnie nadaje się do trzymania rozłożonych tych kartonowych badziewi :)

Jako ciekawostka: po wrzuceniu wszystkich szarych kości z podstawki i dodatku do kartonowego badziewia oznaczonego do trzymania szarych kości, przy podniesieniu wszystko się rozsypało, bo dno nie utrzymało ciężaru :lol:

Re: Cubitos / Cubitos: Ryzykowny Wyścig (John D. Clair)

: 05 maja 2024, 21:47
autor: esubotowicz
Mnie osobiście te pudełeczka na kości w ogóle nie przypadły do gustu - przerost formy nad treścią. Wszystkie kości podczas gry trzymam w jednej większej miseczce wymieszane. I mniej zachodu z rozkładaniem po grze - trafiają do jednego woreczka. Póki co po kilku partiach jeszcze nie było sytuacji, żeby ktoś nie mógł znaleźć wybranej kości.