Eksperyment na wyspie dinozaurów
Sekcja Scenario:
Scenariusz:
Grupa naukowców przywróciła do życia dinozaury i zbudowała na wyspie luksusowy ośrodek dla odwiedzających. Gdy potężna burza sprawiła, że bestie wydostały się z klatek, zapanował chaos. Wykorzystajcie powstałe zamieszanie by zebrać jak najwięcej cennych próbek DNA prehistorycznych gadów...
Lecz uważajcie! Opuszczająć schronienie hotelu narażacie się na spotkanie z niebezpiecznymi drapieżnikami!
Sekcja Setup changes
Przygotowanie do gry:
Rozpoczynając użyjcie następującego ustawienia:
Kafelek #11 (dolny rząd, druga kolumna)
Sekcja: Goal of scenario
Cel scenariusza:
Zdobądźcie przynajmniej jedną próbkę DNA (reprezentowane przez <1><2><...>), zbudujcie Płot Elektryczny i przetrwajcie do końca 10 rundy by wygrać. Zbierzcie jak najwięcej próbek aby zyskać dodatkowe punkty!
Sekcja karty pomysłów:
Czterokołowiec (ew. Wszędołaz)
Gdy zbudujesz Czterokołowiec połóż na nim 2 <Czarny znacznik>. Podczas fazy akcji możecie usunąć <Czarny znacznik> aby wykonać akcję <Zbieranie> lub <Eksploracja> na dowolnym kafelku wyspy jako akcję gwarantowaną za jedynie jeden pionek <Osoba>. Może być zbudowany wielokrotnie.
Płot elektryczny
Gdy zbudujesz Płot Elektryczny połóż na nim 3 <Czarny znacznik>. Przed fazą pogody możesz odrzucić <Czarny znacznik> aby zignorować wszystkie <Bestia 3> wyrzucone w tej fazie pogody.
Sekcja symbolu księgi:
W tej rundzie każdy gracz, który wykona akcję <Zbieranie> lub <Eksploracja> musi dodatkowo rzucić
Kością Bestii <Kość Bestii>. Każdy wynik inny niż <Puste> należy rozpatrzyć jak <Bestia 3> modyfikując zgodnie z zasadami danej rundy.
Gdy gracz odkryje <Księga> na Karcie Przygody lub Karcie Tajemnicy, aktywny gracz natychmiast rzuca
Kością Bestii <Kość Bestii> i rozpatruje wynik rzutu tak, jak opisano powyżej.
Rzut należy również wykonać
za każdym razem gdy gracz spędza noc poza obozem (nawet, gdy tej rundy nie została odkryta <Księga>).
Sekcja totemów:
DNA dinozaura:
Gdy odkrywasz kafelek wyspy z <Totem>, połóż na nim <1><2><...>. W kolejnych rundach wykonajcie udaną akcję
Eksploracji <Eksploracja> i odpowiednie dodatkowe akcje aby zdobyć próbkę DNA (<1><2><...>). Wymagania zależą od dobranego kafelka i są przedstawione w poniższej tabelce.
Kafelek #4: Welocyraptory
Walczysz z bestią <Obrazek>
Kafelek #5: Gniazdo Pteranodona
Rzuć
Kością Bestii <Kość Bestii>. Każdy wynik inny niż <Puste> oznacza <Rana> oraz spędzenie nocy poza obozem.
Kafelek #6: Kompsognat
Tracicie <Wnyki> (obróć kartę na stronę pomysłu)
Kafelek #7: Chory roślinożerca
Odrzućcie <Pożywienie> i obróćcie kartę <Lek> na stronę pomysłu
Kafelek #10: Młody Tyranozaur
Odrzućcie <Koza> lub 3 <Pożywienie>
Kafelek #12: Laboratorium (ew. Hodowla, ew. Rozmnażalnia, ew. Laboatorium hodowli/hodowlane (naprawdę nie mogę wybrać
))
Spędź noc poza obozem. Nie może zostać wykonane wcześniej niż w szóstej rundzie.
Sekcja Znaleziska:
"Krem do golenia"
Zawiera żywy embrion dinozaura! Zdobądźcie próbkę DNA <1><2><...> bez spełniania warunków kafelka (udana akcja <Eksploracja> jest wciąż wymagana).
Usypiacz
+3 <Broń> do końca następnej walki.
Raca (ew. Petarda)
Po rzuceniu Kością Bestii <Kość Bestii> odrzuć racę, by zignorować wynik rzutu.
Beczka z benzyną
<Niebieski znacznik>
Sekcja Special Rules:
Zasady specjalne:
Paliwo: Gdy odkrywasz nowy kafelek połóż na nim <Niebieski znacznik>. Reprezentuje on paliwo, nowy zasób, który może zostać zebrany zwykłą
Akcją Zbierania Surowców <Zbieractwo> zamiast normalnych surowców występujących na kafelku.
Zaciemnienie: Obszary wyspy na których nie ma paliwa są bardziej niebezpieczne. Wykonanie jakiejkolwiek akcji na kafelku
bez <Niebieski znacznik> wymaga dodatkowego <Osoba>
Uwięzieni: Przez cały czas trwania scenariusza nie możecie, pod żadnym pozorem, przenieść obozu. Jeśli karta wymaga od Was przeniesienia obozu, zamiast tego tracicie 1 <Dach> oraz 1 <Palisada>
Przewaga ewolucyjna: Konsekwencje rzutów
Kością Bestii <Kość Bestii> wzrastają z postępem scenariusza. Aby określić efekt rzutu sprawdźcie gdzie znajduje się znacznik rundy. Np. <Utrata jedzenia> = 3 oznacza, że musicie odrzucić 3 <Pożywienie>. Dodatkowo w niektórych rundach musicie rzucić
Kością Bestii <Kość Bestii> więcej niż raz, jednak rozpatrujecie tylko tylko jeden wyrzucony wynik każdego rodzaju.