Strona 3 z 3

Re: Terra Nova (Andreas Faul)

: 25 lis 2023, 19:50
autor: jacobPL
siepu pisze: 25 lis 2023, 19:37 Zgrabny i szybki wyścig w robienie punktów przy sporej i fajnie działającej interakcji. Boję się trochę o regrywalność, bo jednak decydują detale w zgraniu działań, ale póki co duży plus. No i 4 osoby, wszyscy pierwszy raz, 15 minut tłumaczenia, 80 minut grania.
Dzięki za komentarz. Mam takie pytania w związku z tym:
1) Przez regrywalność masz namyśli co tydzień czy raz na 6-8 tygodni w rotracji z innymi w kolekcji?
2) Czy są tam jakiekolwiek emocje, frajda czy sucho i prosto i tyle.
3) Pomiędzy jakimi popularnymi hitami o mniejszym oraz o większej trudności/złożoności umieściłbyś te gry w pyzkładowej kolekcji? Hansa a Nucleum? Nie miałem okazję zagrać a szukam czegoś angażującego do 4 os. gdy nie ma nastroju na Brassy, Blackouty, Podwodne itd.

Re: Terra Nova (Andreas Faul)

: 25 lis 2023, 20:26
autor: siepu
jacobPL pisze: 25 lis 2023, 19:50 Dzięki za komentarz. Mam takie pytania w związku z tym:
1) Przez regrywalność masz namyśli co tydzień czy raz na 6-8 tygodni w rotracji z innymi w kolekcji?
2) Czy są tam jakiekolwiek emocje, frajda czy sucho i prosto i tyle.
3) Pomiędzy jakimi popularnymi hitami o mniejszym oraz o większej trudności/złożoności umieściłbyś te gry w pyzkładowej kolekcji? Hansa a Nucleum? Nie miałem okazję zagrać a szukam czegoś angażującego do 4 os. gdy nie ma nastroju na Brassy, Blackouty, Podwodne itd.
Ogólnie mało ostatnio gram w planszówki + kiedy do masterowania zostały tylko jakieś detale, to grać mi się nie chcę i gra leci w świat. Ciężko mi się konkretniej odnieść do tych pytań więcej, niż napisałem w tych pierwszych wrażeniach. Z tym kontekstem odpowiedzi:
1) Frakcjami podstawowymi gra się dość podobnie, póki co dla mnie to gra na kilka partii, więc też dla mnie na lata grania :) .Po regrywalność, dzikie kombosy i szalone zagrania są więksi kuzyni, są oczywiście zdania odrębne, a mi też głupio pisać o regrywalności po jednej grze.
2) Jest interakcja i wyścig, naturalnie emocje są, chociaż dalej różnice w wykonanych akcjach to kilka punktów na plus czy minus;
3) To serio jest lekka gra, Hansa Teutonica to dobre porównanie, tylko każdy gracz oprócz prościutkiego trzonu zasad musi jeszcze poznać, co robią wszystkie frakcje w grze.

Re: Terra Nova (Andreas Faul)

: 01 gru 2023, 18:08
autor: pingus
Gra wyszła oficjalnie na BGA, więc zachęcam do spróbowania!

Co do regrywalności ja mam już 440 partii :)

Re: Terra Nova (Andreas Faul)

: 01 gru 2023, 18:46
autor: Abizaas
My gramy regularnie razem z Terra Mysticą. Gry oczywiście podobne ale TM jest znacznie cięższą grą, tym bardziej gdy gramy z obydwoma dodatkami. Obie uwielbiamy.

Re: Terra Nova (Andreas Faul)

: 20 lut 2024, 15:58
autor: warlock
W wolnej chwili rzeźbię tłumaczenie planszetek frakcji i kart pomocy ;). Skończę jak skończę, ale oczywiście wrzucę na BGG :D. Nie wiem jaka będzie jakość tych grafik bo to foty z telefonu.
Mały teaser:
Obrazek

Re: Terra Nova (Andreas Faul)

: 20 lut 2024, 17:20
autor: pingus
Jakby ktoś lepiej obsługujący programy graficzne chciał użyć tych zdolności do zrobienia mini dodatku, to design mam gotowy, tylko nie mam czasu ani zdolności, żeby przysiąść nad grafiką ;)

Re: Terra Nova (Andreas Faul)

: 21 lut 2024, 10:32
autor: warlock
No dobra, skończyłem tłumaczenie wszystkich kart pomocy ;). Jeśli są tu błędy merytoryczne - piszcie ;). Nie mam skanera więc bazowałem na fotach z telefonu, ale do domowego grania będzie ok: ;)https://boardgamegeek.com/filepage/2746 ... cy-pl-v-11 - podgląd poniżej:

/edit po korekcie, dzięki za sugestie!

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Re: Terra Nova (Andreas Faul)

: 21 lut 2024, 16:34
autor: pingus
Teren preferowany moim zdaniem można by jakoś ująć lepiej - bazowy teren? domowy teren? Preferowany sugeruje, że można budować na jakimś innym

Zastanawiam się czy Dom nie byłoby lepszym słowem niż Osada, ale chyba nie.

Opis wynalazców, lewaka bym uprościł:
"[...]aby za darmo przekształcić teren w zasięgu w Bagno i natychmiast[...]"

I jeszcze kilka konkretnych propozycji, prawdopodobnie do odrzucenia
Pustynne Koty -> Koty Pustyni
Czciciele Słońca -> Czcicielki/Wyznawczynie Słońca
Ogniste Duszki -> Ifryty
Wodne Duszki -> Dżiny

Ogólnie dobra robota :)

Re: Terra Nova (Andreas Faul)

: 21 lut 2024, 16:43
autor: warlock
pingus pisze: 21 lut 2024, 16:34 Teren preferowany moim zdaniem można by jakoś ująć lepiej - bazowy teren? domowy teren? Preferowany sugeruje, że można budować na jakimś innym

Zastanawiam się czy Dom nie byłoby lepszym słowem niż Osada, ale chyba nie.
Teren preferowany i Osada to terminy z polskiej edycji Terra Mystici od Barda.

Zastanawiałem się nad tymi kotami i sam byłem rozdarty, ale wybrałem to co wybrałem, obie propozycje są IMO równorzędne ;). Natomiast propozycje Dżinów i Ifrytów bardzo mi się podobają, są spójne z opisami ;). Zrobię podmiankę w wolnej chwili.

Ujednoliciłem też opis "teren preferowany (x)" na po prostu (x) tam gdzie to możliwe, bo w obrębie jednej frakcji nie może to być nic innego ;). Wrzucam jako wersję 1.1. Dzięki!

Re: Terra Nova (Andreas Faul)

: 21 lut 2024, 17:29
autor: pingus
Tylko między TM i TN jest różnica po angielsku Dwelling vs House. Ale wydaje mi się, że osada to niezłe słowo pasuje w obu przypadkach.

Inne różnice jakby ktoś był ciekawy, TM vs TN:
Trading House vs Trading Post (a wszyscy nazywają to TP przez snellmana)
Shipping vs Sailing
Power via structures vs Gain power thanks to others
Stronghold vs Palace
Bonus cards (scrolls) vs Bonus Tiles
Scoring tiles vs Round Scoring Tiles
Spade vs Shovel
Coins vs Money

Poza może dwoma ostatnimi przewaga dla królowej. Z wszystkim wersji najlepsze nazewnictwo ;)

Re: Terra Nova (Andreas Faul)

: 22 lut 2024, 17:27
autor: warlock
Tak to wygląda po wydruku i zalaminowaniu ;). Niebieska frakcja mogłaby być jaśniejsza bo czarny tekst lekko się zlewa z tłem, ale przejdzie (nie mam siły już tego poprawiać) ;). Pierwotnie chciałem rozciąć wydruki i zalaminować je obsutronnie, ale stwierdziłem, że dwie frakcje na jednej stronie to dużo lepszy pomysł bo o wiele wygodniej draftować rasy, wszystkie umiejętności są od razu widoczne, a pomoc można wsunąć pod planszetkę jak już się wybierze frakcję ;). Ogólnie - dało radę ;).
Obrazek

Re: Terra Nova (Andreas Faul)

: 29 kwie 2024, 09:31
autor: narandil
pingus pisze: 20 lut 2024, 17:20 Jakby ktoś lepiej obsługujący programy graficzne chciał użyć tych zdolności do zrobienia mini dodatku, to design mam gotowy, tylko nie mam czasu ani zdolności, żeby przysiąść nad grafiką ;)
kolega Pingus podrzucił pomysły, ja je jako tako ubrałem w szatę graficzną i wyszło coś takiego:
https://drive.google.com/file/d/1-lZ4qp ... drive_link

cytuje instrukcje:
Spoiler:

miłego grania

Re: Terra Nova (Andreas Faul)

: 29 kwie 2024, 11:31
autor: pingus
Od siebie dodam tylko, że to jest lekko przetestowany mini-dodatek, większych zaburzeń nie powinno być, a trochę ma otworzyć mniej popularne sposoby na granie. Wielkie podziekowanie dla narandila za ciężką pracę graficzną. Wyszło moim zdaniem idealnie