Strona 3 z 4

Re: Cubitos (John D. Clair)

: 26 cze 2022, 23:10
autor: yrq
Martin_Valdez pisze: 26 cze 2022, 22:30
Michito pisze: 24 cze 2022, 18:06 Gdybym miał się do czegoś przyczepić to może do pudełka na karty, które nie mieści kart :)
Wchodzą, wchodzą tylko po skosie ;)
W koszulkach już nie ;)

Po czterech grach:
- pudełka są średnio wygodne, poki co bez tragedii ale rozglądam się za organizerem na śrubki
- sama gra bardzo spoko, niewymagająca a satysfakcjonująca, czegoś takiego oczekiwałem od serii Dice Masters czy Quorriors
- Szarlatanów na razie nie sprzedaję, wystarczająco się różnią
- znalazłem tylko jeden mało istotny błąd na karcie, niepotrzebnie też chyba są dwa terminy: usuń i strać kostkę, generalnie redakcyjnie dobrze, fajne żarty

8/10 na chwilę obecną

Edit - po kolejnych 3 grach (wszystkie sugerowane z instrukcji żeby zobaczyć karty).
- wychodzi trochę mała decyzyjność w grze. Kupujemy kostki, wybieramy czym rzucać, mamy małe kombosy na 2-3 efektach. Takie jest oczywiście założenie gry, ale trochę brak mi większego wpływu na to, co robimy. Część efektów pozwala na większą manipulacją kośćmi, pewnie w tym kierunku będę dobierał karty na kolejne gry.
- tor fanów - przy większości zestawów nie miał większego znaczenia, docieraliśmy mniej więcej do połowy maksymalnie
- ponoszenie porażki - zdarzało się relatywnie rzadko. Kara jest spora i gdy zostawały 3 kości w puli rzutu już nie ryzykowaliśmy. Może opłaca się bardziej cisnąć.
- fioletowe kostki - bardzo drogie, sytuacyjne i z 1/6 szans na trafienie - tylko kilka razy je mieliśmy
- czerwone kostki - jest to element interakcji, na dwie osoby trochę mało zarysowany. Część efektów lepiej będzie działać na więcej osób. Czasem w ogóle w nie nie szliśmy, bo zysk był mizerny jak na koszt.
- wyścig z dwoma okrążeniami - trochę zmniejsza się wpływ losowości a zwiększa efektywność kombosów

Wciąż myślę, że to solidna gra z ograniczoną interakcją. Na razie mamy trochę przesyt i gra poleży chwilę na półce, ale pewnie będzie wracać na stół.

Re: Cubitos / Cubitos: Ryzykowny Wyścig (John D. Clair)

: 08 lip 2022, 09:14
autor: warlock
Zagrałem póki co raz na podstawowym zestawie, ale zabawa była przednia. ;) To jest świetne połączenie Automobiles Davida Shorta i Szarlatanów z Pasikurowic. Absolutnie nie neguję wad wymienionych wyżej (i w innych postach tego wątku), ale Cubitos to po prostu fantastyczny "odchamiacz" :D.

Bardzo się cieszę, że mam uniwersalną trawiastą gumową matę, turlanie na takiej nieograniczonej powierzchni to czysta przyjemność :D. Ale pojemniczki wylecą na 100% i zastąpię je moimi ulubionymi GeekBoxami - setup będzie milion razy szybszy, bo wyciąganie kostek i żetonów z pudełek tylko po to, żeby umieścić je później na nich to trochę bezsensowna (i upierdliwie czasochłonna) czynność ;).

Obrazek

Re: Cubitos / Cubitos: Ryzykowny Wyścig (John D. Clair)

: 08 lip 2022, 09:35
autor: Fojtu
warlock pisze: 08 lip 2022, 09:14 Zagrałem póki co raz na podstawowym zestawie, ale zabawa była przednia. To jest świetne połączenie Automobiles Davida Shorta i Szarlatanów z Pasikurowic. Absolutnie nie neguję wad wymienionych wyżej (i w innych postach tego wątku), ale Cubitos to po prostu fantastyczny "odchamiacz" .
Ja Cubitos uwielbiam, szczególnie to jak dobrze działają mechanizmy nadganiania. Jak czegoś nie zepsujesz kompletnie to cały czas masz szanse pocisnąć w 1-2 tury do przodu i nadrobić. A zestaw początkowy jest o tyle średni, że u nas bardzo dominowała biała kostka - po prostu za łatwo można nią pocisnąć.
warlock pisze: 08 lip 2022, 09:14 Ale pojemniczki wylecą na 100% i zastąpię je moimi ulubionymi GeekBoxami - setup będzie milion razy szybszy, bo wyciąganie kostek i żetonów z pudełek tylko po to, żeby umieścić je później na nich to trochę bezsensowna (i upierdliwie czasochłonna) czynność .
Pojemniczki to tragedia, ja od razy wyjąłem swoje z pudełka, bo otwieranie ich jest najbardziej czasochłonnym elementem setupu.

Re: Cubitos (John D. Clair)

: 08 lip 2022, 10:12
autor: MichalCh132
yrq pisze: 26 cze 2022, 23:10
1 ponoszenie porażki - zdarzało się relatywnie rzadko. Kara jest spora i gdy zostawały 3 kości w puli rzutu już nie ryzykowaliśmy. Może opłaca się bardziej cisnąć.
2 fioletowe kostki - bardzo drogie, sytuacyjne i z 1/6 szans na trafienie - tylko kilka razy je mieliśmy
3 czerwone kostki - jest to element interakcji, na dwie osoby trochę mało zarysowany. Część efektów lepiej będzie działać na więcej osób. Czasem w ogóle w nie nie szliśmy, bo zysk był mizerny jak na koszt.
Ad.1 Ciekawe, że u Was przy 3 kostkach już nie ryzykowaliście. U nas na te 5 gier mam wrażenie ze koniec ryzykowania był zwykle koło 4-6 kostek a zdażało się i głębiej, ale to wiadomo zależy od graczy. Na 3 naprawdę rzadko ktoś rezygnował z rzucania.
Ad.2 Fioletowe faktycznie mają małe szanse, ale rzucamy zwykle kilka razy w rundzie więc wypadają stosunkowo często ( tutaj pewnie u Was trochę słabiej wypadały jeżeli szybko kończyliście ryzykować). Miałem grę w której szybki DiploDuplo dający ruch za każdy sukces na szarej/białej robił fajne akcje na planszy typu 8 ruchów (sumarycznie ze wszystkiego) w rundzie gdy inni mieli max 2-3 na runde więc nie polecam niedoceniać fioletowych :P
Ad.3 Tutaj faktycznie niektóre bardzo słabo skalują się na liczbę osób, graliśmy na 3/4 os. więc nie było tego tak czuć, ale kostki typu 1pieniązek za każdą wygraną z innymi na 2 os. są raczej niegrywalne i po prostu powinno się wymieniać takie na inne w trakcie setupu.

Re: Cubitos / Cubitos: Ryzykowny Wyścig (John D. Clair)

: 08 lip 2022, 10:31
autor: Wroobel
Właśnie kombinuję czym zastąpić te pudełka na kostki. Ktoś już coś wykmnił?

Re: Cubitos / Cubitos: Ryzykowny Wyścig (John D. Clair)

: 08 lip 2022, 10:35
autor: warlock
Kupiłem różną kombinację GeekBoxów (korzystam od dawna w różnych grach, fantastyczne pojemniczki), te podwójne pójdą na monety i łapki, płaskie na 8 kolorów kości, a standardowe na szare i ciemnoszare kosteczki ;). Ewentualnie każdemu z graczy dam woreczek strunowy w zestawie z meeplami, kartą pomocy i kostkami startowymi ;). Dzisiaj mi przyjdą to przetestuję ułożenie w pudle.

https://www.planszomania.pl/index.php?s ... ton=szukaj

Re: Cubitos / Cubitos: Ryzykowny Wyścig (John D. Clair)

: 08 lip 2022, 10:46
autor: kurdzio
Ja wszystkie kolorowe kości wrzuciłem do jednego dużego worka strunowego, nie ma problemu przy wyciąganiu a i w pudełku ładnie się mieści ;) Jednak dla estetów średnie rozwiązanie.

Jesteśmy po 5 partiach, zacząłem dostrzegać bardziej sytuacyjne/słabsze karty, ale turlanie jest dalej tak samo przyjemne.

Re: Cubitos / Cubitos: Ryzykowny Wyścig (John D. Clair)

: 08 lip 2022, 11:36
autor: Wroobel
warlock pisze: 08 lip 2022, 10:35 Dzisiaj mi przyjdą to przetestuję ułożenie w pudle.
To daj znać jak wyszło. Mi do głowy przychodzą mini pudełeczka na żywność z Ikei. Taniej wyjdzie.

Re: Cubitos / Cubitos: Ryzykowny Wyścig (John D. Clair)

: 08 lip 2022, 14:44
autor: mementomoris
Wroobel pisze: 08 lip 2022, 10:31 Właśnie kombinuję czym zastąpić te pudełka na kostki. Ktoś już coś wykmnił?
Ja używam dwóch pojemników na śrubki/nakrętki (takich z przegródkami - w tym stylu). Bardzo dobrze sprawdzają się też w innych grach, np. Szarlatanach z Pasikurowic czy Istanbule kościanym.

Re: Cubitos / Cubitos: Ryzykowny Wyścig (John D. Clair)

: 08 lip 2022, 15:05
autor: Klasyczny
mementomoris pisze: 08 lip 2022, 14:44
Wroobel pisze: 08 lip 2022, 10:31 Właśnie kombinuję czym zastąpić te pudełka na kostki. Ktoś już coś wykmnił?
Ja używam dwóch pojemników na śrubki/nakrętki (takich z przegródkami - w tym stylu). Bardzo dobrze sprawdzają się też w innych grach, np. Szarlatanach z Pasikurowic czy Istanbule kościanym.
Ja myślałem o wydrukowaniu https://www.thingiverse.com/thing:48204 ... OjtHO_dcbs

Re: Cubitos / Cubitos: Ryzykowny Wyścig (John D. Clair)

: 08 lip 2022, 17:14
autor: Wroobel
Łał no robi wrażenie:)
Mógłbym się przyłączyć do takiego druku tylko pytanie jaki to byłby mniej więcej koszt?

Re: Cubitos / Cubitos: Ryzykowny Wyścig (John D. Clair)

: 08 lip 2022, 17:49
autor: warlock
Pojemniczki GeekBox to jest to - 2 podwójne, 10 slimów i rozkładanie tej gry będzie przyjemnością ;)
Obrazek

Re: Cubitos / Cubitos: Ryzykowny Wyścig (John D. Clair)

: 08 lip 2022, 20:02
autor: scraber
warlock pisze: 08 lip 2022, 17:49 Pojemniczki GeekBox to jest to - 2 podwójne, 10 slimów i rozkładanie tej gry będzie przyjemnością ;)
Dzięki za zdjęcie.
Też się zastanawiałem nad wrzuceniem tego w GeekBoxy i wygląda to naprawdę schludnie.
Dodatkowo bez problemu wejdzie dodatkowa plansza :)

Re: Cubitos / Cubitos: Ryzykowny Wyścig (John D. Clair)

: 09 lip 2022, 00:15
autor: kurdzio
Kot Pędziwiatr ma chyba mały chochlik, raz 2 kości a raz 3:
Spoiler:

Re: Cubitos / Cubitos: Ryzykowny Wyścig (John D. Clair)

: 09 lip 2022, 02:46
autor: Dziami
kurdzio pisze: 09 lip 2022, 00:15 Kot Pędziwiatr ma chyba mały chochlik, raz 2 kości a raz 3:
Spoiler:
Również to zauważyłem.
Do tego część opisów kart jest nieprecyzyjna. Np. jakieśtamszpilkowe jabłko (pomijając, że na moje to ananas😉). W wersji Pl mówi o przerzucie wszystkich kości. I teraz... Wszystkie? (Eng... Up to all)... Wszystkie skąd? (In all zones). Także czasem trzeba się podomyślać i poszukać jak interpretować niektóre karty.

Ogólnie po dwóch partiach zgadzam się z Warlockiem. Genialny odchamiacz. Jeśli już miałbym z Pasikurowicami porównać to tylko na dwie osoby wolał bym mieszać mikstury.
W drugiej partii trafił się słabszy układ kart (pierwsza była na predefiniowanym, druga na losowym), ale to akurat w deck/pool builderach czasem się zdarza. Ogólnie duży plus dla gry, tylko szkoda trochę wyrzucać pudełka, a używać ich imho nie ma sensu. Rozłożenie kości nawet z jednego wora zajmuje minute.

Re: Cubitos / Cubitos: Ryzykowny Wyścig (John D. Clair)

: 09 lip 2022, 14:14
autor: warlock
Setup z pojemniczkami - działa to naprawdę dobrze ;).
Obrazek

Re: Cubitos / Cubitos: Ryzykowny Wyścig (John D. Clair)

: 11 lip 2022, 13:00
autor: wrojka
Gdyby ktoś potrzebował podejrzeć karty w oryginalne po angielsku to są zdjęcia na dysk google:
https://drive.google.com/drive/folders/ ... sp=sharing

Re: Cubitos / Cubitos: Ryzykowny Wyścig (John D. Clair)

: 11 lip 2022, 13:04
autor: warlock
wrojka pisze: 11 lip 2022, 13:00 Gdyby ktoś potrzebował podejrzeć karty w oryginalne po angielsku to są zdjęcia na dysk google:
https://drive.google.com/drive/folders/ ... sp=sharing
Wielkie dzięki! Jak coś mi nie zagra w tłumaczeniu, to będzie pierwsze miejsce, gdzie zerknę. :)

Re: Cubitos / Cubitos: Ryzykowny Wyścig (John D. Clair)

: 11 lip 2022, 22:02
autor: Martin_Valdez
A mi się trafiła ukruszona czerwona kość :( Napisałem do wydawnictwa i czekam na odpowiedź.

Re: Cubitos / Cubitos: Ryzykowny Wyścig (John D. Clair)

: 13 lip 2022, 22:04
autor: Martin_Valdez
warlock pisze: 09 lip 2022, 14:14 Setup z pojemniczkami - działa to naprawdę dobrze ;).
Wielkie dzięki za wrzucenie pomysłu z Geekboxami. Zakupiłem i przepakowałem grę dzisiaj w pojemniczki. No teraz to mistrzostwo świata - przechowywanie + rozkładanie to teraz zupełnie inny świat :)

Re: Cubitos / Cubitos: Ryzykowny Wyścig (John D. Clair)

: 18 lip 2022, 23:06
autor: Ogiennnn
Do czego służy ta dodatkowa kość dodawana osobno do gry?

Re: Cubitos / Cubitos: Ryzykowny Wyścig (John D. Clair)

: 19 lip 2022, 00:30
autor: Kisun
To jest ich własna kostka. Mają zamiar dodawać tego typu kość do każdej wydanej przez nich gry i ma walor jedynie kolekcjonerski. Na każdej ma być inna grafika z danej gry.

Re: Cubitos / Cubitos: Ryzykowny Wyścig (John D. Clair)

: 19 sie 2022, 07:08
autor: Mr_Fisq
Recenzja od Gradania (chyba jeszcze nikt tu nie wrzucał):
https://gradanie.znadplanszy.pl/2022/06 ... danie-385/
a i w topce się przewinęła:
https://gradanie.znadplanszy.pl/2022/08 ... 2021-roku/

Re: Cubitos / Cubitos: Ryzykowny Wyścig (John D. Clair)

: 08 sty 2023, 15:58
autor: wrojka
Kupiłem ostatnio tacki na kości i odkopałem Cubitos. Tacki sprawiły, że 'Roll Zone' jest ładnie odseparowany, 'puste' kości naturalnie zostają tam i czekają na kolejną turę.
Jako że na horyzoncie nie widać dodatku a często Cubitosa przekreślam ze względu na limit 4 graczy, to postanowiłem dokupić drugą kopię. Jeżeli ktoś o tym myślał, to polecam wprowadzić jeden z tych wariantów.

A) Nie turlamy kości 1-szego gracza (podajemy ją tylko dalej co turę, dla tie-break'a i gdyby ktoś chciał się wstrzymać z turlaniem i zobaczyć co zrobi reszta)

B) Zrobić z niej kość wspólną. Gdy wszyscy zakończą turlanie, to obecnie 1-szy gracz ma możliwość rzucenia kością, której wynik staje się wspólny dla wszystkich. Może też spasować rzucanie nią. Niezależnie co wybierze, to w kolejnej turze kość przechodzi na następnego gracza.

Już przy 4 graczach zauważyłem, że gracze 1-2-3 mają przewagę w pierwszych 3 rundach, a Cubitos z natury ma efekt kuli śnieżnej (im więcej masz teraz, tym więcej będziesz mieć w przyszłej turze). Dlatego czwarty gracz przez 3 pierwsze nieotrzymując bonusu jest na straconej pozycji.

Re: Cubitos / Cubitos: Ryzykowny Wyścig (John D. Clair)

: 12 sty 2023, 10:10
autor: wrojka
kurdzio pisze: 09 lip 2022, 00:15 Kot Pędziwiatr ma chyba mały chochlik, raz 2 kości a raz 3:
Wyjdzie double-post, ale wczoraj wpadłem na pomysł by trzymać karty ENG i PL w jednej koszulce (na odwrocie).
Poza Kotem Pędziwiatrem znalazłem trochę większego babola który wpływa na grę. Dinożarł ma zamienione brown&yellow na brązowej&zielonej
Spoiler: