Strona 14 z 15

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

: 02 maja 2024, 14:44
autor: tommyray
Sixshot pisze: 02 maja 2024, 14:39 Czy mam rozumieć że każdy cykl wręcz trzeba przejść po kilka razy ? BDW to ile czasu udaje że wam się przeznaczyć na grę w tygodniu ?
Przy jednym przejściu poznasz jakieś 1/3 narracji. Gra w ten sposób wspiera regrywalność, a poza tym jest tyle nie zdobytego lootu...
A gram tak co drugi dzień ze 2-3h.

Generalnie przygotuj się na minimum 80h na cykl (naprawdę minimum), i jakoś to sobie trzeba rozłożyć.

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

: 02 maja 2024, 15:09
autor: japanczyk
Sixshot pisze: 02 maja 2024, 14:39 Czy mam rozumieć że każdy cykl wręcz trzeba przejść po kilka razy ? BDW to ile czasu udaje że wam się przeznaczyć na grę w tygodniu ?
NIe, dlaczego?
Ogolnie masz diverging paths i side adventures, ktorych mozesz nie poznac, lub calosci adventures ktorych mozesz nie poznac

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

: 03 maja 2024, 09:21
autor: kamron6
Raczej większym problem jest to, że możesz przegrać jakiś cykl, i w sumie wypada rozpocząć od nowa a nie przechodzić do kolejnego, a nie że nie poznasz jakiś side questów :P Ja wciąż nie jestem przekonany czy grać tak, że idealnie zapisuje stan gry przed rozpoczęciem 2/3 cyklu i od takiego save'a rozpoczynać, czy może powtarzać cykl zgodnie z zasadami powtarzania cyklu (ale z utratą podjętych wyborów i lootów) ..

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

: 03 maja 2024, 09:46
autor: japanczyk
kamron6 pisze: 03 maja 2024, 09:21 Raczej większym problem jest to, że możesz przegrać jakiś cykl, i w sumie wypada rozpocząć od nowa a nie przechodzić do kolejnego, a nie że nie poznasz jakiś side questów :P Ja wciąż nie jestem przekonany czy grać tak, że idealnie zapisuje stan gry przed rozpoczęciem 2/3 cyklu i od takiego save'a rozpoczynać, czy może powtarzać cykl zgodnie z zasadami powtarzania cyklu (ale z utratą podjętych wyborów i lootów) ..
Jak szkoda ci czasu i chcesz poznac fabule to po prostu zrob jak w Ksieciu Czasu "Nie, nie, nie - to nie tak wygladalo" ;)
Serio - szanujmy swoj czas :P

Aczkolwiek 2/3 cykl powtarzalbym zgodnie z zasadami, bo dodaja ci rzeczy oidp.

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

: 09 maja 2024, 15:28
autor: tommyray
@Jes ibn Jester
C2 ukończone z Humanity 0 8)

Nadal oceniam najwyżej ze znanych mi gier. Mógłbym zaczynać raz jeszcze. Nie ociągajcie się z rozgrywaniem C2 - warto!

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

: 09 maja 2024, 15:58
autor: Sixshot
Jak się "przegra" np C2 to wg instrukcji cofamy się na początek C2 ? ..czy C1 :mrgreen: ?

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

: 09 maja 2024, 16:21
autor: tommyray
Sixshot pisze: 09 maja 2024, 15:58 Jak się "przegra" np C2 to wg instrukcji cofamy się na początek C2 ? ..czy C1 :mrgreen: ?
C2... tak jakbyśmy
Spoiler:
. Wszystko ma tu swoje uzasadnienia.

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

: 14 maja 2024, 20:05
autor: Jes ibn Jester
tommyray pisze: 09 maja 2024, 15:28 @Jes ibn Jester
C2 ukończone z Humanity 0 8)

Nadal oceniam najwyżej ze znanych mi gier. Mógłbym zaczynać raz jeszcze. Nie ociągajcie się z rozgrywaniem C2 - warto!
Brawo Ty! - My też ukończyliśmy z Humanity na plusie. To jest naprawdę najlepiej napisana gra w jaką grałem od dosłownie początku gier planszowych (mojego początku - lata 80). I tak, można ponarzekać trochę na mechanikę (bo zawsze można), ale warstwa fabularna to 11/10 i nie widzę nic na horyzoncie co nawet próbowało by to przeskoczyć.

C3 będzie...inne. Takie dziwniej inne. Zupełnie nie jak C2. Szczególnie ostatni questowy hub - dla mnie świetny, ale wspólgracze mieli momenty gdzie już się gubili w narracji :D
Ale końcóweczka, oh oh oh oh oh... oh .. matko, tak - chcesz już skończyć C3, a potem wypatrywać C4 :D

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

: 14 maja 2024, 21:45
autor: tommyray
Jes ibn Jester pisze: 14 maja 2024, 20:05 C3 będzie...inne. Takie dziwniej inne. Zupełnie nie jak C2. Szczególnie ostatni questowy hub - dla mnie świetny, ale wspólgracze mieli momenty gdzie już się gubili w narracji :D
Ale końcóweczka, oh oh oh oh oh... oh .. matko, tak - chcesz już skończyć C3, a potem wypatrywać C4 :D
Robię trzy miesięczną przerwę na Isofarian, HexploreIt i ukończenie Tainted Grail. W sumie od grudnia w domu grałem tylko w ATO, więc trochę odpocznę po tym "maratonie". A że jest to prawdziwy maraton i gra cię realnie angażuje nawet jak nie grasz to się każdy sam o tym przekona jak zacznie myśleć o buildach, o tech, o optymalizowaniu drogi (w kolejnych przejściach) lub walk. No a narracja - złoto.

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

: 23 maja 2024, 17:34
autor: tommyray
Robię przerwę ale tak nie do końca 😜

Wpierw polecę dwa przydatne linki:

The Law of AT:O - przepisany rulebook w formie dość podobnej do prezentacji zasad w grach wojennych, czyli paragrafy, punkty. Może być przydatne do rozwiewania wątpliwości interpretacyjnych:

https://docs.google.com/document/u/0/d/ ... jtz3ibjm9

I drugi link to poręczny spis keywordów dla 3 pierwszych cykli, razem z ikonami i wyszukiwarką:
https://game-words.nopoint.dk/game/at

I dorzucam interaktywne excelowe tech tree do C1 (vba w xlsm), wczesne wip, (szybko robione więc multum repetycji zamiast jednej funkcji, ale to się jeszcze poprawi):
https://www.dropbox.com/scl/fi/34oqi1aw ... ae5o9&dl=0

W wolnej chwili dorobię strukturalne tech c1, potem całe c2 i c3. I na pewno jeszcze dodam 'weaponry' trakujące nasze surowce i pokazujące na co nas stać. Mam to ale chcę to aktywnie połączyć z tech tree.

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

: 24 maja 2024, 09:50
autor: ministerpepe
tommyray pisze: 03 mar 2024, 18:20
Gribbler pisze: 03 mar 2024, 18:06 Na stronie wydawcy errata do core boxa ma aż 12 stron. Wiadmo może coś o tym, czy nadchodzący nowy druk będzie miał te poprawki już zaimplementowane? Zakładam, że wszystkie błędy wyłapano, kiedy gracze ograli porządnie grę.
To nie jest tylko errata. To jest poradnik i FAQ. Erraty jest dwie strony w tabelce. A rzeczy które są błędami istotnymi gameplayowo są zaledwie dwie. I tak - będzie to zaimplementowane w nowym druku.
Cześć.

Możesz wskazać te dwie najważniejsze gameplayowo erraty? Czekam na swój egzemplarz z drugiej ręki i chcę się zorientować co i jak przed rozgrywką :wink:

Pozdrawiam!

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

: 24 maja 2024, 15:12
autor: tommyray
ministerpepe pisze: 24 maja 2024, 09:50
tommyray pisze: 03 mar 2024, 18:20 To nie jest tylko errata. To jest poradnik i FAQ. Erraty jest dwie strony w tabelce. A rzeczy które są błędami istotnymi gameplayowo są zaledwie dwie. I tak - będzie to zaimplementowane w nowym druku.
Możesz wskazać te dwie najważniejsze gameplayowo erraty? Czekam na swój egzemplarz z drugiej ręki i chcę się zorientować co i jak przed rozgrywką :wink:
Związane ze story ale cyklu drugiego.

Strona 9 FAQ/Erraty
Cycle II Storybook Intended Puropose 0023 p.65
Jest Choose: 1. [...] See 0054.
Powinno być Choose: 1. [...] See 0056.

Cycle II Storybook Intended Puropose 0052 p.68
Jest Choose: 1. [...] See 0056.
Powinno być Choose: 1. [...] See 0054.

Rzuć okiem na stronę dziewiątą tego dokumentu i jak dopiero zaczynacie to też jest tam kilka drobnych korekt do Learn to Play.

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

: 24 maja 2024, 18:06
autor: Kondzio167
Spoiler:
Ja mam nadzieje, że reprinty na które aktualnie czekamy z ostatniej kampanii beda miały zawarte te wszystkie zmiany z FAQ/Erraty w sobie :)

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

: 01 cze 2024, 08:38
autor: tommyray
Pełne bitewne i strukturalne Techtree, ze zbrojownią, dla cyklu drugiego. Wersja 0.95 - nie mam teraz dostępu do kart a brak kilku detali dla chyba trzech kart tech w zakładce Weaponry. Potestujcie, dajcie znać jeżeli macie uwagi.
https://www.dropbox.com/scl/fi/taw0oto ... nm5aa&dl=0

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

: 01 cze 2024, 15:03
autor: brazylianwisnia
Jakie macie rozstawienie gry na stole?
Pograłem dawno temu w ATO żeby sprawdzić czy jest dobre, stwierdziłem, że genialne i wrócę do tego jak będę miał czas grać regularnie.Oto przyszedł ten czas :) Zresetowalem grę i zastanawiam się jak to rozkładać, operować, wyciągać z pudła, przechowywać żeby grało się wygodnie,mieć wszystko pod okiem ale mieć tez możliwość uwolnić stół gdy zajdzie taka potrzeba. Cykle 2 i 3 całkiem odseparowalem do innego pojemnika ale samo skakanie miedzy walkami i podróżą jest problematyczne, żonglowanie technologiami, equipment 4 tytanów, mnemosy...mam stół 1,1x2,2m a i tak nie jest łatwo :P
Korzystam oczywiście z aplikacji ale chętnie zobaczyłbym jak to zoptymalizowaliscie pod granie solo bo oficjalne pomoce przyjdą pewnie dopiero na jesieni..

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

: 01 cze 2024, 16:31
autor: Dhel
Dla mnie najgorszym problemem było zrobienie rozwiązania pod mapę, bo jakbym miał to za każdym razem wyciągać i układać to bym się pociął. U mnie rozwiązanie proste, przeźroczyste kwadratowe koszulki dolepione do kartki a4 i mapę w to wkładam. Dzięki temu mapa jest banalnie prosta do rozłożenia. Reszta już nie sprawia takiego problemu, oczywiście wszystko pod cykl wyciągnięte z pudła bym tego za każdym razem otwierać nie musiał.

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

: 01 cze 2024, 17:36
autor: tommyray
@brazylianwisnia
Mapa na tablicy korkowej na płask, i to ląduje na szafie.
Karty bossów w dedykowanych boxach dzięki insertowi od Fancy But Functional. Małe Karty traum podobnie.
Karty battle tech i strukturalne wraz z kartami broni - wszystko w klaserze. W tym samym klaserze karty mnemos, karty opisowe terenów, i inne przydatne.
Żetony w dwóch pojemnikach z przegródkami, chyba z netu kupowane.
Cały tracking rzeczy i progresu - apka oficjalna plus swoje excele.
I żeby mieć to pod ręką trzymam wszystkie elementy dla danego cyklu w pudle chyba od ultimate guard - karty tytanow, story, doom, primordiali, tereny itd

No i krzesło na rulebook i ksiege cykli, ale to tylko dlatego bo muszę się zmieścić na powierzchni o połowę mniejszej niż twoja ;)


Obrazek

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

: 02 cze 2024, 11:54
autor: brazylianwisnia
Na ten moment mapa wydaje mi się mniejszym problemem niż cała reszta elementów podróży. Szczególnie, że lubie pod okiem mieć wszystkie opcje:
(Spojlery z samego początku cyklu 1)
Spoiler:
Do tego elementy tytanów też mnie troche przerazaja bo jak dojdą supporty, attachmenty, jakiś condition czy trauma zostajaca na tytanie to będzie mega chaos
Spoiler:
Dochodzę do wniosku, że niezbędne będzie małe pudełko na tereny, figurki z cyklu. Drugie na wszystkie karty z cyklu z jakąs przegródka na rzeczy posiadane..

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

: 02 cze 2024, 19:04
autor: Jes ibn Jester
Mapa na magnesy na tablicy magnetycznej. Może stać pionowo i nic nie spada.

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

: 02 cze 2024, 19:55
autor: Sixshot
Ja to jestem ciekawy jak ułatwi grę ten binder. Mam nadzieję ,że to będzie klaser na wzór z ISS Vanguarda . Z tego co widziałem to mają dać jeszcze pudełeczko z przegródkami na karty z danego cyklu .. to też na + bo otwierać za każdym razem te wielkie pudło to słabo trochę. Mam nadzieję ,że w wrześniu się przekonam / max październik

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

: 02 cze 2024, 21:02
autor: bosik111
Jak dla mnie to ten klaser jest o 20 euro za drogi. Większość tego co oferuje można zrobić przy pomocy klasera za dwie dychy i kilku specyficznych stron do klasera, podejrzewam że te strony z opisem będą szybko dostępne do druku i dużo nie stracisz. Na początku mocno się ucieszyłem że go dodają, ale trochę jednak pojechali z tą ceną, to jest jednak równowartość przyzwoitej gry.

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

: 02 cze 2024, 21:04
autor: Sixshot
bosik111 pisze: 02 cze 2024, 21:02 Jak dla mnie to ten klaser jest o 20 euro za drogi. Większość tego co oferuje można zrobić przy pomocy klasera za dwie dychy i kilku specyficznych stron do klasera, podejrzewam że te strony z opisem będą szybko dostępne do druku i dużo nie stracisz. Na początku mocno się ucieszyłem że go dodają, ale trochę jednak pojechali z tą ceną, to jest jednak równowartość przyzwoitej gry.
Już za późno , władowałem się po uszy z tym ATO ..teraz tylko czekanie pozostaje i nadzieja ,że mnie żona nie pogoni z tymi pudłami .

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

: 02 cze 2024, 21:06
autor: bosik111
Sixshot pisze: 02 cze 2024, 21:04
bosik111 pisze: 02 cze 2024, 21:02 Jak dla mnie to ten klaser jest o 20 euro za drogi. Większość tego co oferuje można zrobić przy pomocy klasera za dwie dychy i kilku specyficznych stron do klasera, podejrzewam że te strony z opisem będą szybko dostępne do druku i dużo nie stracisz. Na początku mocno się ucieszyłem że go dodają, ale trochę jednak pojechali z tą ceną, to jest jednak równowartość przyzwoitej gry.
Już za późno , władowałem się po uszy z tym ATO ..teraz tylko czekanie pozostaje i nadzieja ,że mnie żona nie pogoni z tymi pudłami .
No panie, mam nadzieję że nie zamawiałes Heraklesa, bo już pudło z podstawki to bydle a dodatki mają być tej samej wielkości. Z Heraklesami to chyba pół szafy albo kawałek ściany wydzielić, nie mówiąc już o mini dodatkach.

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

: 02 cze 2024, 21:09
autor: Sixshot
Spoiler:
Aż tak to nie ,ale ATO 1-5 + wszystkie dodatki (Argonaut pleadge ) , godformy i ten binder...no i KF podstawka jeszcze :D

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

: 02 cze 2024, 21:17
autor: Dekoy
bosik111 pisze: 02 cze 2024, 21:02 Jak dla mnie to ten klaser jest o 20 euro za drogi. Większość tego co oferuje można zrobić przy pomocy klasera za dwie dychy i kilku specyficznych stron do klasera, podejrzewam że te strony z opisem będą szybko dostępne do druku i dużo nie stracisz. Na początku mocno się ucieszyłem że go dodają, ale trochę jednak pojechali z tą ceną, to jest jednak równowartość przyzwoitej gry.
no rzecz w tym, że nie idzie tego w żaden sposób podmienić. Jak ATO zaczęto rozsyłać to na rynku była reszta specyficznych koszulek od ultimate guard, ludzie szybko odkryli, że te koszulki idealnie pasują i jednocześnie rozwiązują sporo problemów organizacyjnych z grą. Tylko... producent zaprzestał produkcji bo mu nie schodziły od dłuższego czasu, resztkę koszulek wymiotło z rynku no i jest lipa. Dlatego ja wziąłem te bindery od ATO mając nadzieję, że mi będą pasowały do całego ATO ale też SoH (a może też przy okazji do KF jakimś cudem).

Ze wszystkim mieszczę się na jednym stole 100x70 zajmując go w 3/4, przy czym według mnie najgorzej jest z planszetkami graczy oraz ich wszystkimi dodatkowymi kartami, no nie ma tego jak sensownie zorganizować niż jakieś fajne dedykowane strony do klasera.