Re: Ark Nova (Mathias Wigge)
: 23 sty 2024, 12:58
O proszę, a ja właśnie zazwyczaj jako pierwszą kartę akcji ulepszamy karty, bo pozwala mi to dobrać więcej kart i lepiej zaplanować grę na początku na podstawie tego, co wpadnie.
Fascynaci planszówek - łączcie się!
https://www.gry-planszowe.pl/
O proszę, a ja właśnie zazwyczaj jako pierwszą kartę akcji ulepszamy karty, bo pozwala mi to dobrać więcej kart i lepiej zaplanować grę na początku na podstawie tego, co wpadnie.
Ktoś tu chyba play na english wersji Ale chodzi o pogrubiony fragment. U nas ulepszenie akcji Karty idzie zwykle jako pierwsze Sponsorzy chyba rzeczywiście są ulepszani najrzadziej, ale jak już ich ulepszam to "wspomnienia" z tych gier mam dobre Trzeba będzie znów pograć, bo kilka rzeczy jest do sprawdzenia. Świetna graMichalCh132 pisze: ↑23 sty 2024, 12:34 Swoją drogą mając ulepszonych sposorów staram sie zostawiać na display'u sponsorów, jak tylko dostaje digging to wyrzucam zwierzęta z display'a, bo ja moge sobie je zagrac bezposrednio a przeciwnik najpierw musi jakoś je pozyskać co we wczesnym etapie nie jest łatwe bo Cards ulepsza się raczej jako jedne z ostatnich. W ten sposób zabieram przeciwnikowi zwierzęta do grania a zostawiamy tylko sposorów, których dużo efektywniej zagrywam ja.
Ale, że jak dwóch pierwszych ulepszy to 3 i 4 odpuszczają, bo dotacje ? Dotacje to chyba ostatnia rzecz, która ma wpływ na decyzję o ulepszaniu czy nie ulepszaniu Stowarzyszenia.
Z moich gier wynika ze dotacje to raczej pierwsza rzecz na którą sie patrzy przy ulepszaniu stowarzyszenia. Dostanie tych kilku tanich dotacji zwykle pozwala zgarnac najlepsze bonusy z toru, zawsze to tanie punkty których nie dostanie przeciwnik no i robią się "przy okazji" akcji które i tak wykonujemy. Jeśli przeciwnik zajmie tanie dotacje to zwykle stowarzyszenie jest ulepszane jako ostatnie bo wszystko inne daje większy profit.
U mnie tak było na początku, ale teraz doszedłem do tego, że te 5-7 kasy za dotacje i 1 pkt ochrony może we wczesnym etapie popsuć możliwość rozwoju i zatrzymać 'flow' punktowe. Za to jak się fajnie rozwinie silnik to w późniejszym etapie raczej nie interesuje mnie czy to kosztuje 10 czy 12 kasy. Sama ulepszona akcja stowarzyszenia jest mało interesująca jeżeli nie mamy szybko odblokowanych pracowników i nie wykorzystujemy jej działania optymalnie (2 akcje na raz, zebranie zoo partnerskich jak najszybciej).MichalCh132 pisze: ↑24 sty 2024, 07:56 Z moich gier wynika ze dotacje to raczej pierwsza rzecz na którą sie patrzy przy ulepszaniu stowarzyszenia. Dostanie tych kilku tanich dotacji zwykle pozwala zgarnac najlepsze bonusy z toru, zawsze to tanie punkty których nie dostanie przeciwnik no i robią się "przy okazji" akcji które i tak wykonujemy. Jeśli przeciwnik zajmie tanie dotacje to zwykle stowarzyszenie jest ulepszane jako ostatnie bo wszystko inne daje większy profit.
Raczej mówie o momencie w którym jesteś w stanie zgarnac dotacje za 2-5, majac taka sytuacje jak nizej dotacje czesto decyduja o tym kto dostaje za darmo uniwersytet a komu zostanie sponsor do zagrania za kase. Dotacje za 7-10 to najczesciej błąd bo w midgame jest na co wydawac lepiej kase a potem tak jak piszesz dotacje wracaja do łask jak zostaje nam 12$ do wydania na koniec bo w kasie i tak sie opływaave.crux pisze: ↑24 sty 2024, 08:07 U mnie tak było na początku, ale teraz doszedłem do tego, że te 5-7 kasy za dotacje i 1 pkt ochrony może we wczesnym etapie popsuć możliwość rozwoju i zatrzymać 'flow' punktowe. Za to jak się fajnie rozwinie silnik to w późniejszym etapie raczej nie interesuje mnie czy to kosztuje 10 czy 12 kasy. Sama ulepszona akcja stowarzyszenia jest mało interesująca jeżeli nie mamy szybko odblokowanych pracowników i nie wykorzystujemy jej działania optymalnie (2 akcje na raz, zebranie zoo partnerskich jak najszybciej).
Często u mnie w grach, nawet jak są dostępne bonusy, gracze biorą 5 kasy, bo mimo wszystko, że ikonka jest mała to często tyle wystarczy aby zrobić coś, do czego musielibyśmy inaczej dochodzić przerwą lub kilkoma akcjami, których nie do końca chcemy zrobić. Bonusy na torze się losują i równie dobrze mogą wypaść słabe, jasne, że są sytuacje, dla których gra się tak aby je zdobyć jak najszybciej, ale raczej nie jest to wyznacznik zwycięstwa/przegranej.MichalCh132 pisze: ↑24 sty 2024, 08:39 Raczej mówie o momencie w którym jesteś w stanie zgarnac dotacje za 2-5, majac taka sytuacje jak nizej dotacje czesto decyduja o tym kto dostaje za darmo uniwersytet a komu zostanie sponsor do zagrania za kase.
Prawie zawsze bierze się odwrócenie karty. Pracownik jest zdecydowanie słabszym bonusem.Bruno pisze: ↑24 sty 2024, 10:36 No dobra, a który bonus bierzecie zwykle za 2 pkt. OP?
https://postimg.cc/w15mdgwk
Dodatkowy pracownik czy odwrócenie karty? I czy jest na sali ktoś, kto w miarę regularnie wybiera tu pracownika?
NIE CHCE ZDRADZIĆ ZA DUŻO ale w mojej skromnej opinii....to zależyBruno pisze: ↑24 sty 2024, 10:36 No dobra, a który bonus bierzecie zwykle za 2 pkt. OP?
https://postimg.cc/w15mdgwk
Dodatkowy pracownik czy odwrócenie karty? I czy jest na sali ktoś, kto w miarę regularnie wybiera tu pracownika?
Pracownik jest zdecydowanie jednym z najlepszych bonusów. Warto go wziąć kosztem karty, chyba że da się to sensownie i szybko ominąć.
Wśród topowych graczy branie tam pracownika praktycznie niemal nie występuje. Przypadek? Nie sądzęPytonZCatanu pisze: ↑24 sty 2024, 10:44Pracownik jest zdecydowanie jednym z najlepszych bonusów. Warto go wziąć kosztem karty, chyba że da się to sensownie i szybko ominąć.
Kilka razy chyba tylko dla urozmaicenia brałem pracownika, ale ze świadomością, że nie jest to optymalny ruch xD
na 50+ rozgrywek zdarzyło się 3 razy wziąć z tamtego pola pracownika, z czego 2 partie wygrałem.Bruno pisze: ↑24 sty 2024, 10:36 No dobra, a który bonus bierzecie zwykle za 2 pkt. OP?
https://postimg.cc/w15mdgwk
Dodatkowy pracownik czy odwrócenie karty? I czy jest na sali ktoś, kto w miarę regularnie wybiera tu pracownika?
Granie solo się nie liczy, kappa.ave.crux pisze: ↑24 sty 2024, 11:05na 50+ rozgrywek zdarzyło się 3 razy wziąć z tamtego pola pracownika, z czego 2 partie wygrałem.Bruno pisze: ↑24 sty 2024, 10:36 No dobra, a który bonus bierzecie zwykle za 2 pkt. OP?
https://postimg.cc/w15mdgwk
Dodatkowy pracownik czy odwrócenie karty? I czy jest na sali ktoś, kto w miarę regularnie wybiera tu pracownika?
Gdzie można zobaczyć te statystyki?Fojtu pisze: ↑24 sty 2024, 10:50Wśród topowych graczy branie tam pracownika praktycznie niemal nie występuje. Przypadek? Nie sądzęPytonZCatanu pisze: ↑24 sty 2024, 10:44Pracownik jest zdecydowanie jednym z najlepszych bonusów. Warto go wziąć kosztem karty, chyba że da się to sensownie i szybko ominąć.
I have about 115 games of ark nova log between real life and online, I think my current W-L is 93 W-22L. I take the extra worker ~70% of the time. I feel like it really depends on playstyle and what starting cards, player count and game state it is in. I usually rush the game, so normally most of my games end under 30 rounds and do not force breaks much, normally relaying on a cheap engine of spamming cheap animals and getting cheap CP points. I feel like the card upgrade is only really helpful in a long game, because if your game is going to end under 30 turns sometimes even under 25 or 20, when are you going to get a good return from the 4th upgrade you would have missed?
Tutaj pokazuje statytyki upgradów wśród top 20:PytonZCatanu pisze: ↑24 sty 2024, 11:27Gdzie można zobaczyć te statystyki?Fojtu pisze: ↑24 sty 2024, 10:50Wśród topowych graczy branie tam pracownika praktycznie niemal nie występuje. Przypadek? Nie sądzęPytonZCatanu pisze: ↑24 sty 2024, 10:44
Pracownik jest zdecydowanie jednym z najlepszych bonusów. Warto go wziąć kosztem karty, chyba że da się to sensownie i szybko ominąć.
Wydaje mi się, że na 5 partii tylko raz wybieram pracownika w tym miejscu, bo to... zależy Zależy od kart (na ręce, na wystawce, już zagranych) i czy dają one widoki na blitzkrieg, rush, race czy po polskiemu szybkie zakończenie partii. I to bez oglądania się na efektowność, a jedynie pilnując efektywności. Jeśli do tego pracownika da się od razu dorzucić drugiego ze ściągniętej kostki, bez ryzyka, że w następnym ruchu będzie przerwa, to to nieźle potrafi napędzić i skończyć grę zanim przeciwnik nabierze rozpędu.PytonZCatanu pisze: ↑24 sty 2024, 10:44NIE CHCE ZDRADZIĆ ZA DUŻO ale w mojej skromnej opinii....to zależyBruno pisze: ↑24 sty 2024, 10:36 No dobra, a który bonus bierzecie zwykle za 2 pkt. OP?
https://postimg.cc/w15mdgwk
Dodatkowy pracownik czy odwrócenie karty? I czy jest na sali ktoś, kto w miarę regularnie wybiera tu pracownika?
Jeśli jest perspektywa na szybkie zdobycie workera z innego źródła (karta, któryś z torów itp.) to upgraduje kartę akcji. Jeśli utknąłem i nie mogę go jakoś łatwo pozyskać, to biorę workera. Proporcje? Wydaję mi się że 66:33 na korzyść karty.
najbardziej miarodajnym miejscem ze statystykami jest BGA. Tam jest statystyka średniej liczby ulepszonych kart i to jest 3.9, także nawet zakładając, że zawsze wszyscy zdołają zdobyć 3 ulepszenia poza torem ochrony to daje wzięcie robotnika średnio w mniej niż jednej na 40 rozgrywek.
U mnie najlepiej sprawdzały się:PytonZCatanu pisze: ↑24 sty 2024, 12:29 No bo jak się one maja do faktu, że gramy teraz z dodatkiem? Czy któreś z kart akcji z dodatku wydaja się wam szczególnie mocne albo szczególnie dobrze pasują do waszych strategii?
Ja największą różnicę zauważam przy sponsorach. Sponsorzy w podstawce byli żałośnie słabi, w dodatku jest o niebo lepiej. Jest paru absurdalnie silnych nowych sponsorów niewymagających ulepszonej akcji (Morska Ekspedycja, Zaklinacz Koni). Są nowe karty które konkretnie kombią się ze sponsorami (żółwie wyszukujące, ryba wzmacniająca akcję, ponownie Ekspedycja). No i w zasadzie wszystkie alternatywne karty akcji Sponsorów są przydatne i grywalne, czego bym nie powiedziała np. o Stowarzyszeniu czy Budowie.PytonZCatanu pisze: ↑24 sty 2024, 12:29 Całe nasze rozważania są bardzo ciekawe (lubię masterować ulubione gry i wasze uwagi czytam z dużym zainteresowaniem) ale mam zła wiadomość... Szczególnie co do rozważań na. temat ulepszeń kart akcji.
No bo jak się one maja do faktu, że gramy teraz z dodatkiem? Czy któreś z kart akcji z dodatku wydaja się wam szczególnie mocne albo szczególnie dobrze pasują do waszych strategii?